Inaktiv platsannons

Kundansvarig Företag SME i Helsingborg

Om tjänsten

Om jobbet

Kontor Helsingborg/Höganäs ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till ca 70 000 privatkunder och ca 7 000 företagskunder. Vi är totalt ungefär 56 medarbetare och verksamheten bedrivs via två kontor; Helsingborg och Höganäs.

Du blir en del av vår företagsgrupp som består av ca 17 personer med hög kompetens och stort engagemang. Vår storlek och marknad ger dig goda möjligheter till personlig utveckling.

Som Kundansvarig Företag med inriktning SME ansvarar du för kundnöjdhet, lönsamhet och risk för kunder i bankens prioriterade segment. Tillsammans med ett team av kundstöd och specialister erbjuder du kompetens och service utifrån kundens specifika behov. Du har ett långsiktigt och tydligt affärsmannaskap som du använder för att utveckla din kundbas och proaktivt bearbeta nya kunder. Kontoret har en hög ambition att växa och prospektering blir en naturlig del av din vardag.

Arbetsområden/ansvar:

  • Tillsammans med varje kund ta fram en individuellt anpassad finansiell handlingsplan
  • Ge finansiell rådgivning och skräddarsy mer komplexa affärsupplägg vid behov, inklusive KYC/AML
  • Skapa nätverk med specialister och samarbetspartners för att på bäst möjligt sätt stödja kundens hela affär
  • Utveckla den egna kundbasen av företagskunder och aktivt prospektera nya kunder
  • Hålla dig uppdaterad om omvärlden, marknadsutveckling och övriga förhållanden som kan påverka dina kunder och agerar utifrån detta

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi söker dig med stor drivkraft och som tycker om att arbeta strukturerat, målinriktat och affärsmässigt. För att lyckas krävs det att du har ett stort engagemang och en god analytisk förmåga. Du har lätt för att skapa relationer med både kunder och kollegor och du trivs med att representera banken externt.

Formella krav i rollen är Swedsec licens, Försäkringsditributionsrätt Liv och kreditbeviljningsrätt.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Kundansvarig Företag

Möjliga nästa karriärsteg

Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Varför jobba med mig? - Markus Hansson

Jag brinner för att göra affärer och har ett stort engagemang i både medarbetare och kunder. Jag har stor tilltro till mina medarbetare och vill skapa ett arbetsklimat där samarbete och delaktighet är viktigt och utgör den bästa grunden för framgång. Jag värdesätter ett stort eget driv och förväntar mig ett starkt engagemang och en vilja att göra affärer.

Jag erbjuder dig ett spännande uppdrag där du blir en del av ett härligt gäng samtidigt som du har stor möjlighet att själv vara med och påverka din vardag.

Välkommen med din ansökan!

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Helsingborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Helsingborg | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)