Inaktiv platsannons

Nätverkstekniker inom 2nd line support i Stockholm

Om tjänsten

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Technical Services dig som vill jobba som Nätverkstekniker inom 2nd line support med fokus på Datacenter eller Säkerhet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.


"Atea är ett multikulturellt företag med många möjligheter. Jag älskar det jag gör och jag trivs på jobbet eftersom jag kan planera mitt arbete själv och får en möjlighet att utvecklas hela tiden både genom utbildningar och genom nya utmaningar varje dag." – Nätverkstekniker i teamet.


Din roll i laget
Atea Technical Services hanterar alla serviceavtal till Ateas kunder. Teamet om sex personer består av en härlig mix av olika typer av individer med olika kompetenser. Gemensamt för alla är att de verkligen brinner för det dem gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag.


I rollen som Nätverkstekniker inom 2nd line support hjälper du kunder med att felsöka kring både hård- och mjukvarurelaterade incidenter. 1st line tar emot och validerar ärendet och skickar vidare kvalificerade ärenden till 2nd line. Du kontaktar kunden och felsöker tillsammans med kund och gör en diagnos av ärendet. Vid behov kopplas tillverkaren in i felsökningen och du agerar då koordinerande som spindeln i nätet och driver på både kundens och tillverkarens tekniker för att komma framåt i felsökningen.


Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. Utvecklingsmöjligheterna i rollen är att du erbjuds kurser och certifieringar inom tillverkarnas olika teknologier, vilket är något som uppmuntras och som givetvis betalas av Atea. Det finns möjlighet till att flextid så länge det synkar med kollegor i teamet.


Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Supporttekniker är:


  • Arbeta inom områdena routing och switching, datacenter, Wireless, säkerhet och video.
  • Arbeta med remote felsökning.
  • Ha webbmöten med kund och leverantör för att felsöka tillsammans.
  • Ha daglig kontakt med kund på både mail- och telefon.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.


Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.


Som person känner du troligtvis igen dig på följande personliga kompetenser:
Du trivs med att arbeta med remote felsökning där du sätter dig in i kundens felanmälan och får använda din specialistkunskap inom nätverksteknik för att lösa kundens problem. Du älskar att gräva ner dig i research och söka svar i forum och bland tillverkarens release notes och liknande.


Du kan behålla lugnet och agera metodiskt även när t.ex. kunden är stressad över att en incident har kritisk påverkan på deras verksamhet.


Du ser kundnöjdhet som ditt främsta fokus och drar dig inte för att lyfta luren och ringa ett samtal ifall det är något som är oklart som behöver redas ut.


För att lyckas i tjänsten som Supporttekniker bör du ha följande kunskaper:


  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen
  • Har ett stort tekniskt intresse och brinner för nätverk
  • Erfarenhet av CISCO (minst CCNA)

Det är ett stort plus om du:


  • Högre nivåer av certifieringar eller motsvarande erfarenheter
  • Har tidigare erfarenhet inom nätverk/säkerhet/datacenter
  • Har erfarenhet från andra leverantörer än CISCO

Som person är du:


  • Serviceinriktad med kunden i fokus
  • Orädd
  • Strukturerad
  • God problemlösningsförmåga

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)