Inaktiv platsannons

Kundansvarig Företag i Södertälje

Om tjänsten

Om affärsenheten Södertälje Företag

Affärsenheten Södertälje har totalt ca 50 medarbetare varav Södertälje Företag utgör 11 medarbetare. Företagsenheten har ca 5 000 företagskunder med ett upptagningsområde som sträcker sig över Södertälje, Salem, Nykvarn, Trosa och Gnesta.

Om jobbet

Uppdraget innebär att du ansvarar för en kundportfölj som du förvaltar och utvecklar på ett affärsmässigt sätt med kundens bästa i fokus. Rollen innebär nära samarbeta med kollegor inom Private Banking, premium- och företagsrådgivning, där ni har ett gemensamt mål att utveckla hela områdets kundstock. Självklart är prospektering ett naturligt inslag i vardagen.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi söker dig som ett antal års erfarenhet av företagsaffären och som är väl förtrogen med kreditgivning gentemot medelstora företag (Oms 10–100 mkr). Du har god kunskap inom produktutbud till företag samt färdigheter inom kreditprocesser och system. Du har även god förståelse för affärens påverkan på intjäning och avkastning.

Personliga egenskaper som blir viktiga för att lyckas är ett starkt eget engagemang, samtidigt som du är en lojal lagspelare. Du drivs av att överträffa såväl kundens som kollegornas förväntningar. Du är utåtriktad och har ett stort intresse för service, allt inom ramen för ett gott affärsmannaskap. Swedsec licens är ett krav.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Företagsrådgivare/Kundansvarig/Key Account Manager
  • Bransch- eller kreditanalytiker

Möjliga nästa karriärsteg
  • Kundansvarig för medelstora bolag/Midcorp
  • CM-specialist
  • Analytiker på Large Corporate & Institutions

Varför jobba med mig? - Jacob Elias

Jag som person kännetecknas av ett stort driv, är resultatorienterad och motiveras av utmaningar och framgångar. Jag värderar högt ett helhjärtat engagemang, att vara genuint intresserad och nyfiken samt att vara en teamspelare. Framgången på vårt kontor är ett resultat av allas bidrag, inte enbart av enskilda delarna utan framför allt av samarbetet med kollegorna. Jag stimuleras av att se andra människor växa och utvecklas och försöker i mitt arbete att fokusera på att skapa en trivsam arbetsmiljö där varje individ känner att den får stöttning och coachning i sin egen utveckling för att nå högre av sin potential.

Välkommen till en arbetsplats som präglas av laganda och högt engagemang. Våra värdeord öppenhet, enkelhet och omtanke genomsyrar allt vi gör. Hos oss uppmuntras egna initiativ och du förväntas själv leda din yrkesmässiga utveckling, med stöd från organisationen. Swedbank är en inkluderande arbetsplats med utrymme för flexibilitet och balans i vardagen. Vi delar kunskap och arbetar tillsammans – det gör att vi blir framgångsrika tillsammans.

 

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

 

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Södertälje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Södertälje | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)