Inaktiv platsannons

Handläggare kundärenden vikariat i Borlänge

Om tjänsten

Välkommen att söka jobb hos oss som Handläggare kundärenden vikariat. Vi vill ha din ansökan senast den 17 juni.

Vill du arbeta som Handläggare kundärenden i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Verksamhetsområde Planering ansvarar för kort- och långsiktig planering av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen inom väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Vårt ansvar är att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering jobbar nära den politiska arenan och är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare på Kontaktcenter är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar.

Arbetstid: Schemalagd heltid dagtid men kvällar och helger kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som

  • har en avslutad treårig gymnasieutbildning
  • har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden, både via telefon och skriftligt
  • har goda kunskaper i Officepaketet
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du

  • har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS
  • har arbetat inom offentlig verksamhet

Vi ser gärna att du har hanterat ärenden i sociala medier. Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativrik, med förmåga att själv driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information

Tjänsten är ett vikariat under perioden 2019-09-01 till 2020-08-31.

Intervjuer sker under v. 29.

 

Ansökan

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga.

Ansök senast Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-06-17

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Borlänge
Typ av jobb
Civilingenjör / Arkitekt
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej