Inaktiv platsannons

Kundansvarig Premium i Älmhult

Om tjänsten

Om jobbet

Vi söker dig med stor egen drivkraft och som tycker om att arbeta målinriktat och affärsmässigt. Din befintliga kundstock är granska krävande men den behöver också fyllas på. Det krävs därför en hög kompetens men framförallt intresse för sparaaffären. En stor det av arbetstiden kommer att ägnas åt att hitta nya premiumkunder, både privat och företag, både inom kontorets befintliga kundbas och utanför.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Du kommer att jobba nära företagsrådgivarna och kundrådgivarna på kontoret samt tillsammans med PB. Det kommer också finnas en hel del utåtriktad verksamhet t.ex. olika nätverksträffar som du förväntas vara delaktig i.

Som kundansvarig ansvarar du för kundnöjdhet, lönsamhet och risk i din egen kundbas. Tillsammans med övriga specialister erbjuder du kompetens och service som kunden gärna betalar för. Kontoret i Älmhult har ca 20 000 kunder, varav 18 000 privatkunder och 2000 företagskunder och en affärsvolym på ca 7,2mkr. På kontoret är vi 8 st. medarbetare och sedan tillkommer specialister som sitter med oss varje vecka.

Vårt kontor ligger mycket centralt och det är lätt att ta sig hit från alla väderstreck med buss, tåg och bil.

Formella krav i rollen är Swedsec licens, bolånelicens, FFL Liv och FFL Sak samt kreditbeviljningsrätt.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Sparande
  • Fastighetsbranschen
  • Ekonomi
  • Kundrådgivare kontor/kundcenter

Möjliga nästa karriärsteg

Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Älmhult är en fantastisk ort att arbeta på med stor tillväxt och 2017 blev orten utnämnd till årets tillväxtkommun. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med 50 nationaliteter som arbetar i Älmhult. Vi driver en bank på en av Sveriges intressantaste marknader.

Nästa karriärsteg kan vara private banker, försäkringsspecialist eller företagsrådgivare.

Varför jobba med mig? - Ulrika Svensson

Jag värdesätter gemenskap, samarbete och delaktighet i gruppen. Det är av vikt för mig att all personal mår bra på jobbet. Jag arbetar aktivt för att min personal skall få utvecklas och varje individ ska får vara delaktig till utvecklingen av kontoret. Som ledare ser jag vikten av teamets samlade prestation och varje enskild individs del i den samma. Jag är som person väldigt engagerad i mitt jobb. Att hitta ett mervärde och göra det lilla extra i varje kundmöte är viktigt för oss. Jag vill att mina medarbetare ska ha ett starkt driv och ett engagemang som bidrar till goda affärer och nöjda kunder. Jag ger dig utrymme för stort eget ansvar men ställer också krav på leverans och kvalitet, självklart med mig som stöd.

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

 

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Älmhult
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Älmhult | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)