Inaktiv platsannons

Orderkoordinator Avtal & Tjänster - Scania Sverige AB i Stockholm

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.

Om tjänsten

Avdelningen Order & Logistik hos Scania Sverige medverkar för att möjliggöra ökad och lönsam försäljning av helhetslösningar, inkluderande fordon och avtal & tjänster. Vi söker nu en ny medarbetare för att utveckla och arbeta operationellt med avtal och tjänster som support till vårt ÅF nätverk i Sverige. 

Är du en serviceinriktad person med känsla för siffror och detaljer? Vill du vara med och effektivisera arbetsmetoderna  för våra återförsäljare och i förlängningen för våra kunder så de får ännu bättre stöd i försäljningen? I rollen som koordinator har du möjlighet att jobba med allt detta.

Avdelningen Service- och Tjänsteförsäljning ansvarar för utveckling och administration av Scanias tjänsteutbud på den svenska marknaden samt stöd och utbildning i tjänstefrågor för våra återförsäljare runtom i landet. Vårt mål är att över 90% av alla Scaniabilar i Sverige ska säljas med någon form av serviceavtal. Som generalagent stöttar Scania Sverige återförsäljarna i hanteringen av dessa avtal för att de ska kunna ägna sin tid åt att ge våra kunder så bra service som möjligt.

Dina arbetsuppgifter
Som Avtalskoordinator arbetar du med Serviceavtalen i alla faser från offert till slutavräkning. Du tar fram priser till återförsäljarna utifrån tillgänglig statistik, administrerar flödet av offerter, fakturor, kreditnotor och avtal mellan Scania Sverige och återförsäljarna. Du deltar även aktivt i processutvecklingen med syfte att effektivisera den dagliga verksamheten.

Dina kontaktytor spänner över en stor del av Scania Sveriges organisation och hela vårt återförsäljarnätverk.

Din profil
Du är noggrann och lyhörd för återförsäljarna och kundernas behov. Det  är även viktigt att du är bra på att kommunicera och är positiv till att hitta nya vägar och arbetssätt. Som person är du strukturerad och kan ta egna initiativ.

Du har god datorvana och analytisk förmåga. Kunskaper om Scanias produkter och våra kunders affärsupplägg är en tillgång och en akademisk examen är meriterande.

Arbetet sker mestadels på svenska men du bör behärska engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med trevliga kollegor och utvecklingsmöjligheter hos en av Scanias främsta Distributörer. 

För mer information
Kontakta gärna Jenny Wangson, 010-708 64 54/0707-443145 chef Order & Logistik 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej