Inaktiv platsannons

Affärssupport/ Account Manager, Vendor Finance i Sundbyberg

Om tjänsten

Om jobbet

Bland Swedbanks produktutbud i Svensk Bankverksamhet återfinns Leasing och Avbetalning inom Sverige, samt i mindre omfattning även inom Norden i övrigt. En växande del av leasing- och avbetalningsaffärerna genereras via samarbetande leverantörer på företagssidan samt via återförsäljare av fritidsprodukter till konsumenter. Försäljningen genom dessa kanaler går genom affärsenheten Vendor Finance och som är marknadsledande inom flera segment och totalt hanteras fler än 11,000 kontrakt per år.

Du kommer att ingå i en grupp som ansvarar för våra största kunder och samarbetspartners. I rollen ingår ansvaret för administrationen och förståelse av affärerna från beslut till dess att vi startar avtalet. Du ansvarar för din egen kundstock där du ingår i kundteamet som ansvarig för kundens leasing- och avbetalningsaffärer. Du har en nära kontakt med kund, leverantör, kundansvariga och specialister. I rollen ingår också hantering av valutaaffärer och affärer som är utöver ett ordinarie upplägg likväl som utredningar och löpande arbete med förbättringar.

Tjänsten är lokaliserad i Sundbyberg, Stockholm.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i service till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Vi ser gärna att du har ambitioner och vill utvecklas såväl inom rollen som inom Vendor Finance som helhet.

Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och har förmågan att skapa förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och är en lagspelare med ett lösningsorienterat förhållningssätt. Betydelsefullt är även att du arbetar strukturerat och inte ger avkall på kvalitet vid högt tryck. I rollen kommer du att ha kontakt med både utländska och svenska kunder.

Då vi är ett team som jobbar tätt ihop ser vi att du trivs i en miljö där man hjälps åt, delar kunskap och ställer upp för varandra.


Du kanske tidigare har jobbat med
  • Kundstöd Företag
  • Kundrådgivare på kontoret eller kundcenter
  • Annan yrkesroll i banken med många kundkontakter
  • Innesälj

Möjliga nästa karriärsteg
  • Kreditberedare
  • Produktspecialist/säljare

Varför jobba med oss?

Inom Vendor Finance brinner vi för att hjälpa kunder och leverantörer genom att på ett enkelt och smidigt sätt hantera våra produkter. Vi arbetar ständigt med att förbättra och effektivisera våra rutiner för att kunna ge bästa service till alla parter som är involverade i den nya affären utan att ge avkall på kvalitet. Inom verksamheten eftersträvar vi en bra lärande miljö där vi stöttar varandra. Vi har stort affärsfokus och vill ytterligare stärka bankens varumärke på finansbolagsmarknaden.

Jag som chef är närvarande och operativ i verksamheten. I mitt ledarskap uppmuntrar jag ett starkt engagemang och att du bidrar med just din erfarenhet och egna initiativ för att vi ska nå våra mål. Om detta låter som något för dig är du varmt välkommen med din ansökan!

 

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Ha en härlig sommar! 

 

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sundbyberg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Sundbyberg | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)