Inaktiv platsannons

Reservdelsman i Helsingborg

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.

Om tjänsten

Vi söker medarbetare till vår reservdelsavdelning i Helsingborg. Vårt gemensamma mål är att jobba för kundens problemfria och lönsamma affär. Det lyckas vi med genom ett proaktivt och förutseende arbetssätt.

Ansvarsområde och arbetsuppgifter

Som reservdelsman arbetar Du med att stötta våra mekaniker med reservdelar i deras dagliga arbete, samt att ge utomordentlig service via ordertelefon och försäljning över disk till våra externa kunder. Några viktiga delar i ditt ansvarsområde är: 

  • att hantera reservdelsbehov och bereda reservdelsorder
  • att tolka teknisk information för att hitta korrekta delar till varje enskild reparation
  • att erbjuda och sälja relaterade delar och kampanjerbjudanden

Som medlem av serviceteamet ser vi det som självklart att Du hjälper dina arbetskamrater inom teamet med reservdelsflöde och administration såsom lagervård, inventering, returhantering etc, både inom verkstad och reservdelar. Vi arbetar med daglig styrning, pulsar avvikelser och arbetar med uppföljning för att ständigt förbättra vårt arbete.

Din profil
Goda kunskaper i reservdels- och verkstadssystem är högst nödvändigt såsom att kunna läsa och tolka teknisk information. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Som person är du serviceinriktad, ordningsam, självgående och bemöter både interna och externa kunder på ett professionellt och trevligt sätt. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse med t.ex. AutoMaster och Multi.
B-behörighet är ett krav, C och D är meriterande.
Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas då vi ständigt utmanar våra processer.

Vi kan ge dig
Trivsam arbetsmiljö med duktiga kollegor inom reservdelar, verkstad och försäljning.
Ett team av kompetenta och trevliga kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna.
Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.

Arbetstid är måndag – fredag 07:00-16:00. 

Tjänsten är på heltid.

Vi ser gärna kvinnliga sökanden!

 

För mer information om tjänsten

Välkommen att kontakta servicechef Mirza Jusupovic +46(0)10 706 67 22
Välkommen med din ansökan.

Sök via vår hemsida: www.scania.com/karriar senast den 2019-08-23.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Helsingborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej