Inaktiv platsannons

HR-administratörer, Vikariat i Göteborg

Om tjänsten

HR-administratörer, Vikariat
HR-funktionen, Liseberg AB
Lisebergs HR-funktion består av tre delar; HR, Lön och Kläderi. Funktionen ansvarar för Lisebergs strategiska HR-arbete och arbetar gentemot samtliga avdelningar inom Liseberg. Exempel på arbetsområden är rekrytering, kompetensutveckling, arbetsrätt och avtal, arbetsmiljö, personalevent samt tidrapportering, löneadministration och personalstatistik. Till funktionen hör även Kläderiet som ansvarar för alla medarbetares arbetskläder. HR har runt 20 tillsvidareanställda medarbetare och under delar av året även ett antal säsongsmedarbetare.

Beskrivning av tjänst och arbetsuppgifter
Som HR-administratör på Liseberg har du en varierande arbetsdag fylld med administrativa uppgifter. Det kan exempelvis vara framtagning av kontrakt i samband med anställningar, administration i medarbetarundersökningen GPTW, planering och genomförande av några av Lisebergs personalevent som kan vara både större uppdrag för alla Lisebergare men även mindre event och ”happenings”.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och/eller eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom administration/personal. Du bör vara väl bevandrad i Officepaketet och behärska de programmen. Du har integritet och ansvarskänsla blandat med servicevilja, omtanke och lyhördhet samt kan arbeta både självständigt och med andra. Du måste hantera korta ledtider och höga arbetstoppar. Vidare har du lätt för att kommunicera och skapa goda relationer och verka för ett gott samarbete mellan HR och övriga funktioner och affärsområden. 

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej