Inaktiv platsannons

Team Leader till lageravdelningen Utleverans Örebro

Om tjänsten

KGA Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Galatea AB som ingår i Martin & Servera-koncernen. Vi bedriver lagerhållning och distribution av alkoholhaltiga drycker till Systembolaget, HoReCa (hotell, restaurang, catering), grossister och dagligvaruhandeln. Vi erbjuder även kompletterande tjänster till våra kunder såsom fakturering, innesälj, rapportering och lagerstyrning.

Om rollen

Vi på KGA Logistik söker dig som har rätt erfarenhet för att axla rollen som Team Leader för arbetsområdet Utleverans hos oss. I rollen ansvarar du för kontroll av utgående gods och kommunikationen med chaufförer. Som Team Leader är du anställd som lagermedarbetare men erhåller ett tillägg för att ta ett extra operativt ansvar för en av våra avdelningar.

Som lagermedarbetare är du en viktig länk i KGA Logistiks arbetsflöde från inleverans, hantering och till sist utleverans av varuägarnas produkter. Arbetet bygger på ett lagspel där samarbete mellan våra avdelningar och medarbetare är mycket viktigt. Ditt ansvar som medarbetare hos oss är att efterleva våra rutiner och arbetssätt, noggrant hantera produkter som lagerhålls hos oss samt arbeta för en trivsam och säker arbetsmiljö där vi hjälps åt att förbättra verksamheten.

I rollen som Team Leader för Utleverans kommer du…

  • operativt ansvara för medarbetare på avdelningen där du agerar förebild för hur vi bemöter varandra och externa chaufförer.
  • följa upp avdelningens mål och säkerställa att arbetet utförs enligt fastställd rutin
  • planera och förbereda utleveransytan på ett så effektivt sätt som möjligt.
  • ansvara för avdelningens kommunikation med kundservice samt Arbetsledare vid eventuella problem eller förändringar.
  • förväntas delta aktivt i våra verksamhets- och driftmöten där du redogör för din avdelning
  • ansvara för mottag av och information till chaufförer
  • ansvara för fraktsedlar till chaufför samt att kontroll av utlastningsrör görs innan avgång.
  • upprätthålla start och sluttider för rast
  • planera och förbereda arbeten för dagen, efterkommande dag samt på längre sikt

Vem är du?

Du gillar att arbeta i team och har tidigare arbetslivserfarenhet från en lagerverksamhet. Du behöver inte ha haft personalansvar sedan tidigare, men om du har du har vana av och ett sinne för system, planering och att jobba effektivt efter tydliga deadlines kommer du lyckas bra med dina nya arbetsuppgifter. Det gäller att du kan se helheten och gillar att strukturera ditt arbete. För att lyckas i rollen och trivas tror vi att du…

  • har truckkort enligt TLP10 med A-behörighet (meriterande men ej krav)
  • har grundläggande kunskaper i Excel och Power Point
  • tycker det skulle vara roligt att få stötta kollegorna i utförandet av arbetsuppgifterna samt informera och motivera dom i det dagliga arbetet.
  • drivs av att arbeta för ständiga förbättringar samt bidra till en säker och trygg arbetsmiljö.
  • vågar du säga till när något inte stämmer och känner dig trygg att ta egna initiativ
  • kommunicerar tydligt men samtidigt anpassat efter vem mottagaren är
  • håller huvudet kallt och stressar inte upp dig själv eller andra
  • är strukturerad och har förmågan att prioritera för egen del samt för andra

Vi tror att om du är engagerad, intresserad av rollen som vi beskriver samt vill bidra till att vi utvecklar verksamheten tillsamman så kommer du att trivas hos oss och kunna ta dig an din nya roll! I rollen har du erfarna kollegor runt omkring dig som kan verksamheten utan och innan. Det viktigaste för oss är att vi hittar dig som är rätt person för jobbet!


Vad får du av oss?

På vår arbetsplats arbetar ca 70 kollegor. Vi ser skillnader mellan människor som en styrka och är säkra på att olikheter berikar. Det i sin tur gör att vi nästan är säkra på att du kommer att hitta kollegor som du trivs med och som kommer att ge dig många trevliga och roliga stunder på jobbet.

Hos oss är det snabba puckar och händelserika dagar med omväxlande uppgifter. Vi arbetar ofta under ett snabbt tempo med tydliga deadlines. Vi har stora fina lokaler som anpassats för vår verksamhet men det blir stundvis kallt. Jobbet innebär tunga lyft, där vi använder truck och lyftverktyg till hjälp. Vi är en prestigelös organisation där det är viktigt att du tar eget ansvar. Vi arbetar för att göra saker smartare, tydligare, säkrare, bättre, enklare och roligare. För att motivera till ökat välbefinnande och god hälsa har vi förmåner som exempelvis ett friskvårdsbidrag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som lagermedarbetare på heltid och provanställning kommer att tillämpas. Tillträde sker gärna snarast men efter överenskommelse.


Hur gör jag?

Din ansökan registrerar du via länken. Vi kan komma att tidigarelägga sista ansökningsdag och kommer hantera ansökningar löpande.

Undrar du hur det är att jobba på KGA Logistik och vill veta mer om tjänsten, kontakta då David Hallberg, david@kgalogistik.se, Planerings- & Projektansvarig på vårt lager.

Om du går vidare i urvalsprocessen: För att ta reda på om det är just dig som vi söker och tror kommer att trivas hos oss, innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi tar hjälp av Galateas HR Chef samt koncernens moderbolag, Martin & Servera, för hantering av testerna i den här rekryteringen.

Gå gärna in på vår hemsida för mer information om företaget. Där kan du även hitta länkar till våra samarbetspartners.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Örebro
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Logistik / Transport
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Örebro | Logistik / Transport | Heltidsjobb (förstajobb)