Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Thesis projects is an excellent way to get a closer contact with Scania and build relations for the future. Several of today’s employees started their Scania career with a Thesis project.
Background
As both legal and costumer requirements on emissions and fuel consumption for the internal combustion engine are becoming increasingly stringent, high demand is put on the engine control system. Almost all control strategies rely on accurate modelling of the many, often complex, processes taking place in the engine. As requirements tightens, the accuracy of these models needs to be increased and handle a large range of operating conditions and different engine hardware configurations.
Target/scope
One of the most important parameters for engine controls is the air mass flow that is induced into the cylinders. An accurate model of the air mass flow is required by many other control strategies and models used by e.g. the gas exchange-, turbocharger-, combustion-, injection- and aftertreatment system. The purpose of the thesis project is to investigate and further develop models for air mass flow estimation which can handle an engine with a variable valve timing system.
Description of the assignment
Education/line/direction
Master within control systems and/or internal combustion engines.
Number of students: 1
Start date for the Thesis project: January 2020
Estimated timescale: January to June 2020
Contact person and supervisor
Niclas Gunnarsson, Head of Gas Flow Control SW, +46 8 553 834 55
19-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!