Inaktiv platsannons

Kundansvarig Premium i Bromma

Om tjänsten

Om jobbet

Kontoret på Brommaplan ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till privatkunder och företagskunder.

Vi är totalt 14 stycken medarbetare varav tio på kontoret Bromma och fyra på kontoret Ekerö. Inom vårt kontors område Bromma och Ekerö, är vi tre stycken premiumrådgivare. Vi ingår i område Stockholm Väst som har kontor i Solna, Vällingby, Järfälla Sundbyberg samt företagsenheten i Sundbyberg, samt Bromma och Ekerö. Som premiumrådgivare kommer du ha nära samarbete med premiumrådgivarna på samtliga kontor och ingå i vårt nätverk inom område Stockholm Väst.

Du kommer arbeta från framförallt Brommakontoret och ansvara för ett antal kunder som har valt Rådgivningstjänst Premium. Du arbetar även nära företagssidan där du hjälper dem att ta tillvara på företagsledarnas privata affärer och företagsplaceringar. Kunderna kommer vilja träffa dig för din kompetens, engagemang och tillgänglighet.

Som kundansvarig ansvarar du för kundnöjdhet och lönsamhet i din egen kundbas. Du har ett långsiktigt och tydligt affärsmannaskap som du använder för att utveckla din kundbas och proaktivt prospekterar nya kunder.

Arbetsområde/ansvar:
*Tillsammans med kunden ta fram en finansiell handlingsplan för hur dennes ekonomi ska växa
* Ge finansiell rådgivning
* Skapa nätverk med specialister och samarbetspartners för att på bästa möjliga sätt stödja kundens hela affär
* Utveckla den egna kundbasen och aktivt prospektera nya kunder

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Du är en person som är utåtriktad, resultatfokuserad och har lätt för att skapa förtroende hos kunderna. Du tar egna initiativ och har ett starkt driv och hanterar hela kundens affär och brinner extra för spara- och försäkringsområdet. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med dina kollegor och lever efter bankens värderingar och är en ambassadör för Swedbank.

Formella krav i rollen är Swedsec-licens, bolånelicens, FFL Liv och FFL Sak samt kreditbeviljningsrätt.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Kundrådgivare kontor
  • Kundrådgivare kundcenter
  • Premiumrådgivare
Möjliga nästa karriärsteg
  • Kundansvarig Private Banker
  • Kundansvarig Företag
Varför jobba med mig?- Karin Lindström

Hos mig står kundnöjdhet likväl som medarbetarnöjdhet i fokus. Jag förväntar mig stort ansvarstagande från din sida både internt och mot kund. Jag värdesätter också ett bra samarbete i gruppen och vill att vi har högt i tak och att vi har roligt tillsammans.

Jag söker dig som vill vara med och utveckla och driva premiumaffären till nya framgångar för vårt område.

Varför jobba hos oss?

Swedbank är banken för de många. Vi vill uppmuntra människor att spara för en bättre framtid. Vårt syfte är att främja en sund och hållbar ekonomi hos både privatpersoner och företag. Att arbeta hos oss handlar om att skapa värde för våra kunder, våra kollegor och samhället i stort. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Genom att arbeta tillsammans gör vi skillnad! Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Bromma
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Bromma | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)