Inaktiv platsannons

Finsktalande/ Norsktalande Customer Advisor med intresse för finans i Stockholm

Ett givande deltidsjobb för dig som vill utvecklas inom finans!

40 timmar per vecka
1.00SEK per timme

Arbetsbeskrivning:

Vi söker dig som vill ha ett givande och utvecklande deltidsjobb som Customer Advisor på Nordax Bank vid sidan om dina studier eller annan icke-konkurrerande sysselsättning. Vi vill att du har möjlighet att jobba ca 10 timmar/ vecka och har ett långsiktigt tänk kring extrajobb – om du har som ambition att utvecklas, samla erfarenhet och växa tillsammans med en arbetsgivare kan Nordax Bank vara en perfekt match för dig!

Hos oss finns möjlighet att arbeta som Customer Advisor inom olika avdelningar, vi som leder teamen samarbetar i rekryteringen så att rätt person får möjlighet att komma till rätt plats. Längre ner i annonsen finns en kort beskrivning av de olika avdelningarna.

Ditt uppdrag

Som Customer Advisor blir du den första personen som kunden kommer i kontakt med hos oss och det ligger i din roll att bemöta varje kund utifrån deras förutsättningar och behov. Beroende på vilken avdelning du tillhör kommer du hantera olika typer av ärenden, högt som lågt, men gemensamt för avdelningarna är att kontakt med kunden sker via telefon och mail. För oss är varje kund unik och detta ställer krav på din förmåga att vara lyhörd, se till kundens individuella situation och behov och hantera varje ärende med hög nivå av nogrannhet och ansvar. Som Customer Advisor är det viktigt att ha både kundens och bankens bästa i åtanke.

Vem vi tror att du är

Vi tror att du som söker antingen har en annan typ av sysselsättning och vill ha ett givande och roligt jobb vid sidan om, eller så har du kanske nyligen har påbörjat en universitets- eller högskoleutbildning alternativt har minst ett år kvar till examen.

Vi tror även att du som söker har ett intresse för kundservice och människor, vi erbjuder en gedigen upplärning under första tiden av din anställning vilket innebär att tidigare erfarenhet från branschen är inte en nödvändighet. Det är meriterande om du har erfrenhet av att bemöta kunder i ett serviceyrke.

Följande ser vi som goda förutsättningar för att du ska trivas och axla rollen på ett bra sätt:

 

  • Har gymnasieexamen som lägst
  • Tydlig kommunikatör i tal och skrift
  • Talar och skriver obehindrat på finska och/ eller norska
  • Goda kunskaper i svenska
  • God förmåga att hålla struktur och ordning, även när det är mycket att göra
  • Lösningsorienterad
  • Har hög integritet givet att du kommer hantera känsliga samtal (främst inom avdelningen Collections)

Om du är en positiv och driven lagspelare som trivs i ett föränderligt bolag med stark tillväxt och högt i tak så tror vi att du kommer trivas tillsammans med oss och vi med dig. Våra team av Customer Advisors genomsyras av hög servicenivå både gentemot kunder och kollegor, vi hjälper gärna varandra vid behov och vi gör ingen skillnad på extraanställda och heltidsanställda – hos oss är alla medarbetare lika viktiga.

De olika avdelningarna

Collections: Större delen av din arbetsdag kommer bestå i att prata med kunder för att identifiera deras individuella behov. Collections ansvarar för kundprocessen från A-Ö med fokus att hjälpa kunder att få rätsida på sina ekonomiska problem. Enheten är indelad i två team; Pre Collection och Legal Collection, med det gemensamma uppdraget att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå. Detta gör vi genom att agera inom ramar och policys med god förståelse för såväl affären som för varje kunds unika situation.

Personal Loans: I den här rollen kombineras merförsäljning och kundservice till nya och befintliga kunder. Ditt uppdrag är att se till kundens specifika behov och erbjuda tillvalsprodukter samt guida dem vidare i banken. Personal Loans ansvarar för hela kundens livscykel från boarding av ny kund. Avdelningen samarbetar med två stödfunktioner, Sales och Development.

Vad får du mer än ett roligt extrajobb?

Oavsett hur bra vi trivs på jobbet är det viktigt att det finns en balans mellan jobb och ledig tid. På Nordax arbetar vi kontinuerligt med välmående och hälsa för att våra medarbetare ska få de förutsättningar de behöver för att prestera när de är på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Vi har roligt tillsammans, inte minst på våra gemensamma aktiviteter och årliga fester, där vi ser till att fira både gemensamma framgångar och dela ut priser för individuella prestationer. Vi tror på människors förmågor och vikten av att utmanas och utvecklas varför vi kontinuerligt arbetar med att forma starka och inkluderande ledare.

Nordax är ett svenskt mångkulturellt bolag, här får du kollegor från olika delar av världen, alla samlade under ett och samma tak på Gävlegatan 22 vid Torsplan i Stockholm.

Vad vi erbjuder:

  • Meriterande extrajobb inom finans
  • Vi har roligt på jobbet med gemensamma aktiviteter och fester
  • Möjlighet att utvecklas långsiktigt

Vad vi ber om:

  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper i svenska
  • Goda kunskaper i finska/ norska

Ansök

Låter det intressant? Klicka på 'Ansök nu' så kommer vi att kontakta dig snarast!

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Gymnasium
Ort
Stockholm
Antal timmar per vecka
40
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Löneindikation
1.00SEK per timme
Ansvarig för
Customer Operations
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik, Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Finska, Norska, Svenska