Inaktiv platsannons

EMV-koordinator med huvudansvar för Validoo i Stockholm

Om tjänsten

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

Bli en av oss

Affärsområde Egna Märkesvaror (EMV) ansvarar för koncernens aktiviteter rörande EMV; från inköp till varumärkesfrågor och förpackningsdesign. Affärsområde EMV arbetar nära kategoriorganisationen och Axfoods kedjor och har som uppdrag att driva EMV i koncernen och att utveckla och vårda EMV-portfölj och sortiment. Inköpsarbetet drivs i två team som samarbetar med bl.a. funktioner för råvaruanalys, marknad, kvalitetssäkring, logistik och förpackningsdesign inom Dagab Inköp & Logistik AB och Axfoods kedjor. Inköpsarbetet för EMV är i hög grad internationellt och betydande del drivs via internationella inköpsnätverk.

Till vår avdelning söker vi nu en EMV-koordinator med huvudansvar för Validoo och en mindre del EMV-koordination.

Det här får du göra

Validoo:

Hantera artikelinformation samt Livsmedelsbilaga i Validoo.

Hantering och beställning av varuprover till Q-Lab

Kvalitetssäkra artikelinformation och livsmedelsbilaga av EMV och Packers Brand artiklar via Q-lab.

Sköta kontakten med Validoo, Kvalitetsavdelningen och EMV-koordinatorerna

Framtagning av GTIN-koder (EAN) för EMV artiklar

Hålla tidsplan för artiklar i samband med revideringsprocessen

EMV-koordination:

Tillsammans med inköparna skapa tidsplaner för varje upphandling

Sköta information till och från leverantör i samband med upphandlingar och produktutveckling

Kontrollera och godkänna nytryck, efter avstämning med kvalitetssäkrare och projektledare förpackningsdesign, samt bevaka tillgång till förpackningsmaterial hos leverantör

Artikel- och leverantörsadministration i SAP/ PAX.

Med hjälp av EMV-inköparen lösa KFM-ärenden

Hantera intern spridning av varuprover

Det här förväntar vi oss

Du trivs i en administrativ roll och är van att arbeta i system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, dagligvaruhandeln och/eller arbete i butik. Du har goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel) och har du arbetat med Validoo och SAP är det meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, noggrann och analytisk. Du har lätt för att prioritera bland arbetsuppgifter och har en god administrativ förmåga. Du är bra på att samarbeta och är kommunikativ.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start under hösten 2019.

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb