Inaktiv platsannons

Reservdelsansvarig, Region Syd - Tomelilla

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.

Om tjänsten

Vill Du leverera reservdelar och service i världsklass och representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag? 

Då kan du vara den vi söker!

Vi söker nu en ny medarbetare till vår anläggning i Tomelilla. Du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam där bl.a. servicerådgivning, kundmottagning och reservdelsförsäljning ingår.

Arbetsuppgifter
Som reservdelsansvarig i vårt serviceteam har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt. Våra kunder är det viktigaste för oss, därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt. Du träffar våra kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för dialog kring reparationer. Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning. Lagerstyrning, bevakning, framtagning av relevanta analyser är uppgifter du känner dig bekväm med.

Du övervakar driften av reservdelsavdelningen och lagret genom att säkerställa att:

  • Varulagret hanteras effektivt med hög servicenivå och goda nyckeltal för verksamheten
  • Rätt reservdelar levereras i tid till kund och verkstad
  • Relevanta dokument fylls i korrekt, inklusive fakturor, betalningar och andra officiella dokument

Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning från t.ex fordonstekniska eller motsvarande arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen med ett intresse för att ge service. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenhet av servicearbete och vi ser gärna att du idag arbetar inom kundrelationsförsäljning och är van att möta kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av t.ex. Automaster , Cabas, reservdelshantering, logistik och/eller servicerådgivning sedan tidigare.

Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.
Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande.

Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus.

Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas.

Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
B körkort är ett krav och truckkort meriterande.

Tjänsten är på heltid och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.

Ytterligare information
Kontakta gärna Jenny Lindén, Servicechef på telefon 010-706 63 15.

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Tomelilla
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej