Inaktiv platsannons

Financial analyst/assistent i Västerås

Om tjänsten

Kom till ABB och arbeta i ett team som strävar efter att skapa en framtid där innovativa digitala tekniker ger större tillgång till renare energi.

Ett av skälen till ABB:s framgångar är vår strikta och framsynta ekonomifunktion. Den integrerade ekonomiorganisationen omfattar mer än 3 600 människor i över 100 länder och levererar de underlag vi behöver för att kunna fatta framgångsrika och långsiktiga företagsbeslut.

ABB söker nu en financial analyst/assistent till en enhet inom Corporate för avslut av stora projekt, placerad i Västerås. Enheten består av ett glatt gäng på 12 personer, ingenjörer och administrativ personal. Till detta kommer ett team av konsulter som arbetar globalt med att förbereda pågående tvister.

Du kommer att vara financial analyst och tillika vår administrativa assistent. Huvuddelen av din tid kommer du att tillbringa med fakturering, registrera inköpsordrar och allmän redovisning men också vara avdelningens administrativa stöd. Du är en nyckelperson och du rapporterar till manager
controlling.

Dina ansvarsområden
  • Fakturera och följa upp betalningar.
  • Lägga inköpsorder och följa upp dessa.
  • Supporta med bokföringsuppdrag.
  • Följa upp transaktioner mot diverse projekt.
  • Följa upp våra kostnadsställen och tidredovisning.
  • Fungera som kontaktperson för administrativa frågor och leverera lösningar på dem inom ditt område. Initiera ytterligare åtgärder om det behövs.
  • Implementera processer och initiera ständiga förbättringar av de administrativa processerna och rutinerna för att maximera effektiviteten.
  • Ta fram utkast till affärskommunikation och säkerställa att kunskapen sprids och att kollegor är informerade om eventuella ändringar i processer och rutiner.
  • Hjälpa till att arrangera affärskritiska interna och externa event, vilket kan omfatta planering av resor, bokning av konferenser och catering.
  • Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.
Din bakgrund
  • Kandidatexamen inom bokföring, företagsekonomi eller liknande område.
  • Erfarenhet av ekonomisystem är önskvärt.
  • Erfarenhet som administratör eller assistent.
  • Professionell användare av Microsoft Office.
  • Förmåga att prioritera och utföra flera saker samtidigt med mycket god planering.
  • Ett vänligt och tillmötesgående sätt tillsammans med en dynamisk och entusiastisk attityd till arbetsuppgifterna.
  • God kommunikationsförmåga på såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Västerås
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Produktion / Industri
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Västerås | Produktion / Industri | Heltidsjobb (förstajobb)