Inaktiv platsannons

Administrativ assistent - lager & butik i Halmstad

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige.

Om tjänsten

Din roll

Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du den viktiga länken mellan regionens butiker och berörda avdelningar på centrallagret. Tillsammans med dina kollegor administrerar och förmedlar du ekonomisk information till och från olika avdelningar inom vår organisation och är ansiktet utåt för regionens ekonomiavdelning. Du har daglig kontakt med våra butiker för att assistera dem i deras ekonomiska arbete samt bearbetar och analyserar butikernas inventeringar och andra kostnadsposter. Du kommer även att ansvara för att stämma av priser, sortera prisskyltar och skicka ut post till butikerna. Utöver ekonomi så kommer ditt arbete även att bestå i att vara behjälplig när det gäller controlling, rapportering och IT-relaterade ärenden som inkommer via telefon, mail eller på plats. Detta arbete utförs i nära samarbete med de olika avdelningarna på vårt huvudkontor.

 
Din bakgrund

Vi ser gärna att du har en avslutad gymnasieutbildning (eller eftergymnasial utbildning) med inriktning på ekonomi/administration/statistik eller IT. Vi ser det som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandel.

Att jobba som administrativ assistent ställer höga krav på administrativförmåga och servicekänsla. Du är noggrann, har ett strukturerat arbetssätt samt har lätt för att lära dig nya system och verktyg. Du har ett intresse i att analysera olika typer av frågeställningar och lösa problem. Vidare är du driven i ditt arbetssätt och har viljan att förstå hur olika system och processer hänger ihop i ett stort företag.

Vi ser gärna att du har mycket goda Excelkunskaper. Du är positiv och ett högt tempo är något som du trivs med. Du är en person med hög ambitionsnivå och som trivs med att arbeta självständigt och under eget ansvar. Har du tidigare erfarenhet av controlling, rapportering och/eller IT-support är det meriterande för oss. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.

 
Vad vi erbjuder

Vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för vår framgång! Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är också glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten består utav en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Nuvarande team består utav gruppchef och 4 assistenter samt en IT-tekniker. Kontoret ligger i direkt anslutning till centrallagret i Halmstad. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden

När du har skickat in din ansökan så får du ett mail som bekräftar att vi mottagit denna. I detta mail skickar vi även med en länk och ett lösenord som ger dig tillgång till två kapacitetstester, som vi vill att du genomför som ett nästa steg i vår rekryteringsprocess. Testerna tar ca 30 minuter att genomföra och tänk på att sitta ostört när du gör dem. Observera att testlänken endast är giltig i sju dagar och att testerna är obligatoriska att utföra för att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen.

 

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Halmstad
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Halmstad | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)