Inaktiv platsannons

Customer Service medarbetare till Cerealia Järna

Vår breda verksamhet gör att vi kan erbjuda livslånga karriärmöjligheter med olika inriktning inom varierande branscher, länder, företag och specialistområden. På Lantmännen slutar du aldrig lära dig nya saker.

Om tjänsten

Division/företag: Cerealia
Sista ansökningsdag: 2020-01-15
Plats: Järna

Vi söker nu en Customer Service medarbetare till Lantmännens orderkontor i Järna. Orderkontoret är en del av Cerealias Logistikfunktion och ditt ansvarsområde är att du tillsammans med dina kollegor i Orderteamet bidra till att Cerealia levererar hög kundservice.

Är du en person som brinner för kundservice, ofta får feedback att du är en duktig kommunikatör, och har förmågan att prioritera utifrån målsättningen att alltid leverera till kund? Då vill vi gärna att du fortsätter läsa för att avgöra om du skall ansöka och berätta för oss på vilket sätt du kan vara med och bidra till att skapa Lantmännens bästa orderteam!

 

Arbetsuppgifter

I rollen som Customer Service medarbetare arbetar du för att öka kundvärdet genom att bidra till en effektiv order- och leveransprocess. I det dagliga ansvarar du primärt för mottagande, registrering och hantering av kundorder samt bokning av transporter. I din roll blir du företagets röst och first line kontakt gällande order-, leverans-, och prisfrågor. En viktig roll då vårt främsta mål som bolag är att leverera rätt produkt, i rätt tid och med rätt kvalitet.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ordermottagning och att med hög servicegrad och trevligt bemötande hantera kundkontakt via telefon och mail mm.
  • Boka transport av kund- och internorder och därtill kopplad fakturaadministration
  • Ta fram relevant dokumentation för transport och export
  • Ta emot och hantera eventuella kundorderreturer och reklamationer
  • Hantera dagliga operationella frågor med både externa parter (kunder, speditörer, lager) och interna parter (säljavdelning, planeringsavdelning, logistikavdelning)

Arbetet sker till största delen i vårt affärssystem M3 och du kommer att ingå i ett glatt och trivsamt gäng om fem personer som månar om att hjälpa varandra. Ledordet är teamkänsla och du ska därför trivas med att ingå i ett team där ni gemensamt strävar mot att nå era mål och ge kunderna bästa möjliga service.

 

Du som person 

Är förstås någon som brinner för att ge service, har förmågan att identifiera kundens behov samt hitta lösningar som tillgodoser interna målsättningar och kundnöjdhet. Du är noggrann, prestigelös och trygg i dig själv och din kompetens så att du självständigt kan ta initiativ och fatta beslut om prioritering och ta action. I en dynamisk miljö med högt tempo och hög grad av kommunikation och kontakt både internt och externt ser vi att du som person behöver vara både flexibel och duktig på att kommunicera, hantera och bemöta såväl interna som externa frågor och behov. Som alla kollegor inom Cerealia är du nyfiken och har en positiv attityd till förändring, kollegor och kunder.

 

Kunskaper och erfarenheter

  • Erfarenhet från liknande roll inom kundservice där du hanterat kontakter med kunder och transportörer
  • Goda kunskaper i MS-Office och systemförståelse för affärssystem kopplat till order- och transport (erfarenhet av M3 är meriterande)
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
  • Talar du något av de andra nordiska språken så är det meriterande
  • Förståelse för sälj- och leveransprocessen

 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Järna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Lantbruk
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Järna | Lantbruk | Deltidsjobb