Om oss Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2018 hade koncernen 30 000 anställda och en omsättning på 37,7 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.
Är du en kundorienterad, målfokuserad och motiverad ledare med god kommunikativ förmåga?
Bli en del av vårt team
Kundservice är en viktig enhet inom PostNord Sverige som ansvarar för hantering av kundkontakter via flera kanaler, såsom telefon, mail, chatt.
Du har vad som krävs
Som operativ chef på Kundservice har du ansvar för flertalet team och teamchefer samt resultat- process- och personalansvar. Du är affärsmässig och agerar och tar beslut utifrån verksamhetens mål. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av ledarskap inom Kundservice. Du behöver vara genuint intresserad av att arbeta med människor och ha förmågan att se alla människors bidrag till hela verksamhetens resultat. Du är tydlig – i dina förväntningar, din återkoppling och din kommunikation. Du involverar – genom att visa tillit, delegera och skapa förutsättningar. Du tar ansvar – genom att utveckla verksamheten, ta fullt ägarskap och genomföra ständiga förbättringar. Du levererar värde – genom att förstå och agera utifrån kundernas behov, göra prioriteringar och ta ansvar för helheten. Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller motsvarande erfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!