Inaktiv platsannons

Säljare till Skönhetsavdelningen på Åhléns City Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 16 januari 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Drivs du av försäljning, service, människor och skönhet? Då kanske du är den Säljare vi söker till Åhléns Skönhetsavdelningen på City Stockholm.

Vi erbjuder dig

På Åhléns City Stockholm hittar du Nordens största skönhetsavdelning. Vi letar nu efter dig som vill arbeta med makeup och kosmetik inom flera varumärken. Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att:

  • Genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna
  • Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen
  • Arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter

Du jobbar i team och tillsammans med övriga roller i varuhuset. Du kommer att rapportera till Avdelningschef.

Kvalifikationer

Till oss tar du med dig:

  • Några års arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln
  • En utbildning som makeupartist
  • Meriterande med produktkännedom inom kosmetik
  • Meriterande om du har arbetslivserfarenhet av en ledande roll
  • En stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd
  • Ett stort intresse för skönhet, trender och våra produkter

För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete och tydlig kommunikation. Du tycker om utmaningar och på ett ansvarsfullt sätt får du saker gjorda. Du är flexibel, problemlösare, driven och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och ett föredöme i kundmötet. Du delar med dig av dina kunskaper och idéer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30h/v med en inledande provanställning om 6 månader. Arbetstiderna kan variera mellan kl. 09.00-21.00 och du jobbar på schema som sträcker sig över vardag, kvällar och helger. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb