Inaktiv platsannons

Kundrådgivare i Båstad

Om tjänsten

Om jobbet

Kontoret i Båstad ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till våra privat- och företagskunder. Vi är 8 medarbetare och vi ingår i starkt kontor Ängelholm som består av två kontor, Ängelholm och Båstad.

Som Kundrådgivare är du del av ett team som ansvarar för att möta alla privat- och företagskunder som besöker och kontaktar kontoret. Du arbetar med kundens hela ekonomi för en hållbar framtid och du ger råd inom bolån, sparande, försäkring och pension samt jobbar självständigt med försäljning av hela vårt produktutbud. Du har även en viktig roll i att guida kunderna i våra digitala miljöer.

Arbetsområden/ansvar:

  • Läsa av och hantera kundens totala behov utifrån låna, spara, betala och försäkringar.
  • Ge finansiell rådgivning till primärt privatkunder men även möta företagskunder och hjälpa dem med grundläggande behov.
  • Vara proaktiv i alla kundmöten- ta initiativ utifrån kundbehov samt guida i våra digitala lösningar.
  • Självständigt jobba med affärsavslut, inkluderande AML/KYC.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen 

Vi söker dig som tycker om att ge hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är lyhörd, pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och levererar ett bra resultat. En förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och som drivs av gemensam framgång.

Formella krav i rollen är Swedsec rådgivarlicens- och bolånelicens samt försäkringsdistributionsrätt. Har du tidigare jobbat med rådgivning inom bank och har erfarenhet av bolån, så ses det som mycket meriterande.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Kundrådgivare
  • Kundansvarig

Möjliga nästa karriärsteg

Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Varför jobba med mig och mitt team? – Birsen Moutalib

Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö där du ingår i ett team där alla hjälps åt. Vi arbetar för att göra kundmöten i världsklass, där vi strävar mot gemensamma mål och där varje individuell prestation är viktig för att vi ska nå framgång i teamet. Jag förväntar mig att du är öppen, enkel och omtänksam samt att du bidrar med positiv energi och dina egna erfarenheter till teamet.


Jag drivs av att göra affärer och nå resultat. Jag vill skapa en arbetsmiljö där vi gläds åt varandras framgång och där vi samarbetar för att skapa de bästa förutsättningarna för att nå goda resultat för hela kontoret.
För mig är varje individs utveckling viktig. Att arbeta kontinuerligt med kompetensutveckling för medarbetare och ha tydliga mål är en självklarhet för mig. Jag förväntar mig att du själv också strävar efter att nå uppsatta mål, utveckla din kunskap och dina kundmöten, samt att du gillar att göra bra affärer. Hos mig kommer du att få ta stort eget ansvar med mig som stöd.

 

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

 

Publicerad den

16-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Båstad
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Båstad | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)