Inaktiv platsannons

E-commerce Coordinator i Stockholm

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass.

Om tjänsten

Vi växer på Spendrups och söker nu dig som vill ta sig an det operativa ansvaret för vår B2B e-handel och digitala kundserviceplattform, där det just nu är mycket spännande saker på gång.

Din placering kommer vara på huvudkontoret i Stockholm och tjänsten ingår i en grupp på fem personer som arbetar med digital affärsutveckling för restaurangmarknaden. Teamet är organiserat i en kommersiell organisation som har resultatansvar för restaurangmarknaden och Systembolaget. Tillsammans är vi ett drygt hundratal medarbetare som arbetar med att ge god kundservice och utveckla framgångsrika affärer med restaurangkunder och Systembolaget. Som team kännetecknas vi av att vi är ambitiösa, affärsmässiga, prestigelösa och gillar att ha roligt på jobbet.

Dina viktigaste ansvarsområden:

  • Bli en av Spendrups e-handelsexperter – du ansvarar för att operativt administrera e-handelsplattformen
  • fånga upp och driva utvecklingsbehov av e-handeln/kundserviceplattformen, testa samt  medverka till att det förverkligas
  • öka användarvänligheten och upplevelsen av e-handeln/kundserviceplattformen.
  • följa upp nyckeltal och agera utifrån dessa för att nå uppsatta mål
  • utbilda Spendrups personal och kunder att använda e-handeln på optimalt sätt
  • vara med och utveckla vårt arbete med mer riktade kunderbjudanden i e-handeln, med stöd av försäljningsanalys, Google Analytics samt på uppdrag av kollegorna på Kund- och Marknadsanalys
  • kunna skapa och publicera relevant innehåll i syfte att utveckla den dagliga kundupplevelsen i e-handeln/kundserviceplattformen.

Kravprofil:

  • Minst en tvåårig relevant eftergymnasial utbildning
  • erfarenhet av e-handelsplattformar, meriterande är Sitecore och/eller Storm
  • drivande och van projektledare med erfarenhet av att arbeta med olika typer av digitala leverantörer och kommunikationsbyråer
  • god förståelse för och erfarenhet av hur man analyserar digitalt kundbeteende med hjälp av insamlad data
  • bekväm med att uttrycka dig med ord och bild i digitala medier
  • god kompetens i Google Analytics, Excel samt av att hantera, redigera och publicera i CMS-verktyg
  • erfarenhet av PIM-system, meriterande är inRiver
  • meriterande är erfarenhet från något CRM-system, önskvärt Salesforce.

Personliga egenskaper
Du är självgående, tar initiativ, är lyhörd och arbetar med resultatet i fokus. Du sätter ribban högt, är en kvalitetsmedveten problemlösare och har lätt för att sätta dig in i kundens situation. Du drivs av att leverera kundvärde och samverkar effektivt med andra för att nå dina mål. Du har ett öga för detaljer och brinner för analysarbete.

Din ansökan

Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du beskriver dina kompetenser, erfarenheter och resultat på ett utförligt sätt och kopplar det till tjänsten. Vi kommer att gå igenom ansökningarna och boka in på intervjuer efter att ansökningstiden har gått ut.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kan omfattas av en bakgrundskontroll.

Samtliga tjänster på Spendrups omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.

Sista ansökningsdag: 21 februari   
Tillträdesdag: Enl. överenskommelse  
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidare/Heltid  

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Logistik / Transport
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej