Inaktiv platsannons

Processutvecklare Affärsstöd Ekonomi och Inköp -Stockholm

Om tjänsten

 

Driven Processutvecklare till Affärsstöd Ekonomi och Inköp

Skanska Affärsstöd Ekonomi och Inköp är en del av Skanska Affärsstöd, ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 9 000 anställda. Vi levererar högkvalitativa tjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering m.m. På avdelningen arbetar ca 55 medarbetare fördelat på tre grupper: Leverantörsreskontra, Kundreskontra, garantier och betalningar samt Helpdesk Ekonomi, Inköp & Utlägg.

Vill du hjälpa oss effektivisera våra processer?

Processutvecklaren är experten på att finslipa våra processer så att de blir så effektiva som möjligt och vi når världsklass med de bästa processerna. Fokus för dig kommer vara att arbeta med processförbättringar gentemot den del inom vår funktion som arbetar med Kundreskontra och Bank & betalningar men du kan komma att stötta även andra delar av avdelningen. Du kartlägger processer, tar in förslag och tankar kring förbättringar och vägleder kollegorna inom aktuell grupp i alla steg i förändrings/förbättringsprocessen.

Du arbetar nära aktuell grupp och vill sätta dig in i våra processer för att du på bästa sätt ska kunna bidra till förbättringar av dem. I rollen både identifierar du egna förbättringsinitiativ och leder gruppernas arbete med kontinuerliga förbättringar. Du är även kravställare och kontaktperson mot IT och har en viktig roll i att informera och utbilda kollegorna inom dina ansvarsområden. Du jobbar aktivt med digitalisering av avdelningen och med robotisering genom RPA och som kravställare mot IT organisationen.

Du är en visionär initiativtagare med öga för förbättringar som kan se helheten och inte bara delarna i processen

Som processutvecklare hos oss har du en akademisk examen inom ekonomi eller IT. Vi söker dig som har 2 – 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och/eller IT och gärna från en större organisation. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med processförbättringar eller inom de områden du i första hand kommer att stötta – Kundreskontra och betalningar.

En förutsättning för att lyckas i rollen är att du brinner för förbättringar och har både vilja och förmåga att kunna driva förändringsarbetet. Du är teamfokuserad men van vid att självständigt strukturera och planera ditt eget arbete. Du kommer att ha många kontaktytor och har därför lätt för att skapa och underhålla nya relationer.
Självklart har du god vana av och förståelse för IT-system. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Tidigare arbete i Oracle Fusion och förståelse för RPA är meriterande.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 8 mars!

Vi sitter på vårt fina huvudkontor i Stadshagen. Har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Johan Bergman, telefon 010-448 66 11.

Additional Information
Statements

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)