Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
På Åhléns skapar vi massor med inspirerande innehåll och produkter varje dag, och nu letar vi efter en Webbredaktör till vår e-handeln. Vårt uppdrag är att skapa engagerande och försäljningsdrivande innehåll för våra kunder. Hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla ett av Sveriges starkaste varumärken!
Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder
Som Webbredaktör på e-handelsavdelningen är du en nyckelperson i Åhléns digitala resa framåt. Du blir ansvarig för att ta ut våra marknadsföringskampanjer digitalt på vår sajt ahlens.se. Du kommer att jobba tätt tillsammans med försäljningsansvariga på e-handeln, projektledare på marknadsavdelningen samt CRM mot de övergripande målsättningarna att stärka Åhléns varumärke samt bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Fokus ligger på att attrahera, engagera och konvertera, samt att skapa värden för kunden som stärker relationen till Åhléns.
Rollen innebär att:
Vi söker dig
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
Du bör ha flera års erfarenhet av att jobba både operativt men även strategiskt inom området. Av erfarenhet vet du vad som funkar i digitala kampanjer men man har också för vana att regelbundet testa nya saker genom A/B-test. Du har god förståelse för nyckeltalen där konvertering är allra viktigast, och kan inte bara läsa av data utan även analysera den för att optimera ditt fortsatta arbete på ett datadrivet sätt.
För att lyckas i rollen ser vi att du är väl insatt i trender i digitala kanaler, kreativ och van att jobba datadrivet, proaktivt och nyfiket. Du har en entreprenöriell ådra med ett starkt försäljningsfokus och brinner för att testa och mäta effekten av kommunikationen. Vidare är du ödmjuk för olika perspektiv samtidigt som du utifrån din egen expertis är trygg med att prioritera och fatta egna beslut.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss omgående. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
19-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!