Inaktiv platsannons

HR Generalist i Östersund

Om tjänsten

Om jobbet

HR Helpdesk är en del av Swedbanks svenska team inom Group HR. Vårt huvuduppdrag är att vara en del av Group HR:s ansikte utåt genom att besvara medarbetare och chefers frågor som inkommer till HR Helpdesk.

Vi svarar på frågor via mail och telefon och har öppet 09.00 till 14.00 måndag till fredag. I Helpdesken besvarar vi exempelvis frågor relaterade till lön, kollektivavtal, interna policy och förmåner, utbildningar, Swedsec-licenser, rekrytering samt guidar i HR-systemen. Vi utför även viss administration kopplat till HR-området.

För oss är det viktigt att alltid arbeta med att försöka underlätta vardagen för våra kunder. Därför söker vi dig som är lyhörd på deras behov och kan framföra samt arbeta med idéer om hur vi kan förbättra information, processer och arbetssätt.

Då vi är ett team som jobbar tätt ihop ser vi att du trivs i en miljö där man hjälps åt, delar kunskap och ställer upp för varandra. Det är också viktigt att du har stor integritet, gillar att söka information och tilltalas av att hantera många frågor av olika karaktär.

Just nu söker vi en vikarie på heltid som kan börja så snart som möjligt och arbeta tills september 2020.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

För att lyckas i rollen älskar du service och trivas att jobba tillsammans med dina kollegor. Vi ser gärna att du har en examen kopplat till HR, har jobbat med support innan samt är flytande i svenska och engelska. Erfarenhet inom kommunikation är meriterande.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • HR
  • Support via mail & telefon
  • Administration
Möjliga nästa karriärsteg
  • Rekryterare
  • HR Partner
  • Lönespecialist
Varför jobba med mig och mitt team? - Evelina Jämtgård

I vår grupp får du både vara med och utveckla helpdesken och dig själv. Vi är ett team med glada och engagerade kollegor som har roligt tillsammans.

I den här rollen får du ta eget ansvar och jag lämnar dig fullt förtroende. I gengäld förväntar jag mig en rak kommunikation, ditt engagemang och din delaktighet. Som person är jag mycket engagerad i mitt jobb. Det är viktigt för mig att all personal mår bra och att vi har roligt på jobbet.

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Publicerad den

16-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Östersund
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Östersund | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)