Inaktiv platsannons

Chef Inprisanalys i Stockholm

Om tjänsten

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

Bli en av oss

Affärsanalys är en tvärfunktionell enhet som arbetar tillsammans med hela Dagab Inköp & Logistik och övriga koncernbolag inom Axfood. Fokus för Affärsanalys är att utveckla nya datadrivna arbetssätt som ger ökat affärsvärde inom merchandisingprocesserna samt ansvara för det operativa arbetet inom prisanalys- och förhandling samt space management. Enheten är uppdelad på Inprisanalys, Space, BI & Avancerad Analys, samt Affärsutveckling Sortiment.

 

Teamet på Inprisanalys ansvarar för att förhandla de bästa prisvillkoren för kedjorna genom ett datadrivet och faktabaserat angreppssätt (ex. råvara, valuta, kunddata). Arbetet sker i nära samarbete med kategoriorganisationen på Dagab samt kedjornas försäljningsavdelningar.

 

Som Chef Inprisanalys leder och utvecklar du arbetet inom både analys och förhandling. Du har personalansvar för avdelningens medarbetare och ni arbetar tillsammans för att uppnå organisationens förhandlingsmål samt säkerställa rätt förutsättningar utifrån rådande situation på råvaru- och valutamarknaden. Du representerar Inprisanalys i Affärsanalys ledningsgrupp och driver förhandlingsprocessen inom Dagab som helhet framåt genom involvering i tvärfunktionella utvecklingsprojekt och strategiska inriktningar.

Det här får du göra

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att ge dagligt stöd och coachning till dina medarbetare, ha budgetansvar för teamets kostnader och ha ett nära samarbete med övrig organisation inom Dagab I&L samt våra kedjor. Du fördelar och driver det operativa analys- och förhandlingsarbetet framåt samt driver i viss utsträckning även egna förhandlingar. I arbetsuppgifterna ingår även löpande uppföljning samt säkerställande av effektiva arbetssätt och analysverktyg för bästa möjliga resultat. Rollen innebär en bred förståelse inom många olika delar av vår affär och du har många interna gränssnitt både inom kategoriorganisationen på Dagab samt kedjornas försäljningsorganisationer.

Det här förväntar vi oss

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har högskoleutbildning inom ekonomi, inköp eller logistik. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år och har erfarenhet av analys och leverantörsförhandling. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om dagligvaruhandeln. Personliga egenskaper:

  • Du är analytiskt lagd och har ett faktabaserat arbetssätt
  • Du har sinne för affärer och arbetar strukturerat och lösningsorienterat
  • Du är kommunikativ och du bygger goda och långsiktiga relationer
  • Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och förändringsarbete
  • Du är driven och resultatorienterad och har god förmåga att leda och utveckla andra
  • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

 

För oss är gott ledarskap nyckeln till framgång. Som ledare är du tydlig i språk, budskap och handlingar. Du sätter mål och visioner tillsammans med dina medarbetare och skapar delaktighet, glädje och engagemang. Du leder med hjälp av Axfoods kärnvärden. Vidare har du ett genuint intresse för försäljning och att utveckla företagets affär. Du är öppen för förändring, värderar möjligheter mot risker och vågar prova nya idéer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i juni 2020 eller enligt överenskommelse.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb