Till vårt huvudkontor i Kungsträdgården i centrala Stockholm söker vi nu en Kreativt ansvarig. Om... Som kreativt ansvarig ansvarar du för att utveckla och förvalta kreativ vinkel, koncept, kampanjer, tonalitet och visuellt uttryck. Du s...
Till vårt huvudkontor i Kungsträdgården i centrala Stockholm söker vi nu en Kreativt ansvarig.
Om rollen
Som kreativt ansvarig ansvarar du för att utveckla och förvalta kreativ vinkel, koncept, kampanjer, tonalitet och visuellt uttryck. Du säkerställer den kreativa höjden och att kommunikationen och vårt varumärke håller ihop utifrån ett helhetsperspektiv oavsett kanal och medieval. Det är en ledande roll som kommer samarbeta i team med flera olika kompetenser. Du kommer att jobba med både varumärkesbyggande kommunikation samt taktiskt och mer operationella uttag.
Arbetsuppgifter
Ansvara för och kommunicera/missionera grafisk profil, visuell- och audiell identitet, och tonalitet.
Om dig
För att lyckas i rollen som kreativt ansvarig ser vi att du är en konceptuell och idédriven kreatör med en gedigen erfarenhet av att bygga varumärken. Du är en vass rådgivare med flera års erfarenhet av att motivera, inspirera och leda kreativa team. Du är van att coacha i kommunikations- och designfrågor och har en bred kunskap av att skapa helhetskoncept i olika kanaler och digitala upplevelser. Och när det behövs så rycker du gärna in och jobbar med mer hands on produktion. Som person är du en prestigelös, flexibel, nyfiken och nytänkande lagspelare med hög social kompetens. Du är lyhörd för organisationens behov och har en god förståelse och ett brinnande intresse för att utveckla verksamhetens affär. Du är drivande och strukturerad och självklart behärskar du det grafiska programmen. Rollen rapporter till chefen på enheten för kommunikationsstrategi, koncept och varumärke.
Kompetens som krävs
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.
Om oss
Vi genomgår just nu en omorganisation på Kommunikationsavdelningen, från traditionell funktionell organisation till funktionella kompetenshubbar och snabbrörliga leveransteam, som syftar till att stärka vår förmåga att fortsatt leverera kommunikation i framkant i en allt mer komplex omvärld. För det krävs det ett samlat strategiskt grepp om kommunikationen där helhet, kund- och medarbetarnytta, effektstyrning, kreativ höjd, innovation och digitalisering står i fokus. För att stötta denna förflyttning erbjuder vi nu ett spännande uppdrag i en nyinrättad roll på en avdelning med mycket kompetens och engagemang.
20-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!