Inaktiv platsannons

Kundrådgivare i Ängelholm

Om tjänsten

Om jobbet

Som Kundrådgivare i Ängelholm är du en del av ett team på ca 15 personer som ansvar för att möta alla kunder som besöker och kontaktar kontoret. Ditt uppdrag är att ta initiativ i kundmöten och hjälpa våra kunder till en sund och god ekonomi. Du arbetar med kundens hela ekonomi för en hållbar framtid och du ger råd inom bolån, sparande, försäkring och pension samt jobbar självständigt med försäljning av hela vårt produktutbud. Du har även en viktig roll i att guida kunderna i våra digitala miljöer.

Kontoret i Ängelholm är en del av Starkt kontor Ängelholm/Båstad och här arbetar ca 40 st. Kontoret har en stark ställning på marknaden, såväl privat som företag, och tillsammans arbetar vi för att flytta fram Swedbanks position ytterligare i vårt verksamhetsområde. Kontoret har ett högt fokus på affärer och aktivitet.

Arbetsområden/ansvar:

  • Läsa av och hantera kundens totala behov utifrån låna, spara, betala och försäkringar.
  • Ge finansiell rådgivning till primärt privatkunder men även möta företagskunder och hjälpa dem med grundläggande behov.
  • Vara proaktiv i alla kundmöten - ta initiativ utifrån kundbehov samt guida i våra digitala lösningar.
  • Självständigt jobba med affärsavslut, inkluderande AML/KYC.
  • Du förväntas jobba med kunder i både det bokade- och obokade mötet.
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi söker dig som tycker om att ge hög kvalitet i servicen till kunderna och har som ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är lyhörd, pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ och har ett starkt driv samtidigt som du är noggrann och strukturerad. En förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta. För att lyckas krävs det att du är målinriktad och samtidigt drivs av att vi når gemensam framgång.

Det är meriterande om du har Swedsec rådgivarlicens och bolånelicens samt försäkringsförmedlingsrätt.

Du kanske tidigare har jobbat som
  • Kundrådgivare
  • Kundansvarig
Möjliga nästa karriärsteg

Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Varför jobba med mig och mitt team? – Fatima Renström

Jag erbjuder dig ett utvecklande och intressant arbete i en affärsintensiv miljö. Jag ger dig stor frihet som jag förväntar mig att du tar ansvar för och som jag hoppas du finner stimulerande.
Vi behöver varandras kunskap och erfarenhet för att uppnå våra mål samtidigt som du behöver egen drivkraft och förmåga att fatta beslut och ta egna initiativ.
För mig är det viktigt att du mår bra och tycker arbetet är kul. Jag är övertygad om att det leder till nöjda kunder och fler affärsmöjligheter.

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse! 

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet! 

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

 

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Ängelholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Ängelholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)