Inaktiv platsannons

Projektledare/Facility Manager i Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige.

Om tjänsten

Din roll

Som Projektledare/Facility Manager kommer du att ingå i teamet Facility Management som har som uppgift att supportera och agera kravställare mot våra fastighetskontor i Stockholm, Örebro, Göteborg och Malmö samt våra centrallager i Rosersberg, Örebro och Halmstad. Teamet Facility Management bestå av en teamchef, tre projektledare, en analytiker och snart en administratör. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna till och med hösten 2020 då vi flyttar till vårt nya moderna huvudkontor i Barkarby.

Ditt arbete som Projektledare/Facility Manager består av stötta främst centrallagerna strategiskt men även operativt gällande FM samt arbeta övergripande med projekt inom organisationen. Projekten drivs i stor utsträckning självständigt för att uppnå uppsatta mål inom budget, tid och till rätt kvalité t.ex. upphandla tjänster, avtal, verksamhetsanpassningar och andra underhållsprojekt. Utvärderingar och uppföljningar kommer även ingå i arbetsuppgifterna. I tjänsten ingår att leda och driva  kvalitets- och säkerhetsgenomgångar, utvärderar, analyserar samt optimerar dessa. Du bistår och stöttar lager i FM-relaterade ärenden samt övriga team inom FM. Detta innebär allt från strategiskt arbete till utbildning av nya användare i våra system.

Tjänsten inkluderar mycket kontakt med våra centrallager, logistikavdelning och övriga fastighetsavdelningar du ser därför det som en självklarhet att agera som stöd och sakkunnig inom ditt område.

 
Din bakgrund

Du har akademisk utbildning med inriktning mot fastighet samt relevant yrkeserfarenhet och/eller annan utbildning som exempelvis Facility Manager/Teknisk förvaltare. Alternativt så har du förvärvat motsvarande kompetens genom mångårigt arbete som Facility Manager eller med arbete inom fastighetsförvaltning. Har du erfarenhet av att leda projekt och haft rollen som beställare i organisationen ses det som mycket meriterande. Likaså om du har praktisk erfarenhet av VVS, kyla och el (energioptimering). Lidl verkar i en internationell miljö vilket ställer krav på att du kan leda och driva arbetsuppgifter på svenska såväl som på engelska.

Som person har du en god samarbetsförmåga men trivs samtidigt att arbeta självständigt och ta egna initiativ. När ett problem uppstår ser du alltid lösningen och arbetar kvalitetsmedvetet. Du har en god förmåga och vana att tänka strategiskt men trivs av att arbeta operativt när det krävs och vara ett aktivt stöd till övriga organisationen. Då du kommer att besöka våra centrallager, fastighetskontor och butik för att följa upp ditt arbete är körkort ett krav.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)