Inaktiv platsannons

Affärsutvecklare i Sundbyberg

Om tjänsten

Om jobbet

Enheten Business Performance & Strategy inom Private Offering & Business Development ansvarar för att vi har fokus på rätt områden, håller en tydlig strategisk riktning i linje med koncernens och Svensk Bankverksamhets strategi och säkerställer att Segment Management på bästa möjliga sätt bidrar till bankens lönsamhet.

Som medlem i Business Performance & Strategy säkerställer du att Svensk Bankverksamhet ökar förmågan att leda och driva på utvecklingen av erbjudanden, ökar kundnöjdheten samt arbetar i enlighet med bankens övergripande strategier och Wanted Position.

Du kommer att ingå i ett team om sex personer. Huvudsakliga ansvarsområden för Business Performance & Strategy:

  • Projektledning av Private Offering & Business Development strategiskt viktigaste projekt
  • Analys av olika utvecklings case och kundsegment med fokus på ökad lönsamhetspotential
  • Säkerställa kundnöjdhet

Vi söker för tre tjänster varav en är ett vikariat på ett år.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Du uppskattar ett strukturerat arbete och du har en stark analytisk förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du gillar logiskt tänkande och har god samarbetsförmåga. Du bör trivas med såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med medarbetare i grupp och tar gärna initiativ till att förändra och effektivisera våra arbetssätt. Du är van att driva initiativ och dialoger och har förmågan att bygga starka relationer med olika intressenter.

Du har en stark egen drivkraft, engagemang, lösningsfokus och en förmåga att fatta beslut och att ta eget ansvar. För att lyckas i din roll hos oss drivs du av att leda, inspirera och utveckla medarbetare. Du drivs av affär och kundnöjdhet.

  • God erfarenhet av att strukturerat driva projekt i en högpresterande och föränderlig miljö t.ex. med bakgrund som managementkonsult
  • Erfarenhet av att skapa beslutsunderlag för ledningsgrupper och kunna presentera dessa och driva igenom beslut
  • Kunna initiera och driva komplexa förändringsprojekt som involverar olika delar av banken
  • God förmåga att planera, prioritera och ha en hög leveranskapacitet
  • Bra kunskaper i Excel, Word och PowerPoint
Du kanske tidigare har jobbat med
  • Managementkonsult
  • Affärsutveckling/strategiutveckling
  • Projektledning
Möjliga nästa karriärsteg
  • Affärsutveckling
  • Strategiplanering
  • Senior Projektledare
Varför jobba med mig och mitt team? - Deniz Kurum

Jag erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete i en intensiv miljö där vi stimuleras av utmaningar, förändringar och viljan att göra skillnad på marknaden. Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team med mycket kunskap och åsikter, där vi alla kompletterar varandra i form av personlighet och kunskapsområden.

Som chef lägger jag stor vikt vid att man ska få utrymme att vara med och påverka sina mål och att hitta sina egna vägar dit. Jag tror på eget ansvar och har ett starkt förtroende för mina medarbetare. Jag som person uppskattar rak kommunikation, ärlighet och öppenhet i alla situationer. För mig är det viktigt att vara tillgänglig och finnas till hands som stöd när behov finns.

Låter det spännande, tveka inte att höra av dig till mig med frågor eller ansökan!

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sundbyberg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Sundbyberg | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)