Inaktiv platsannons

Compliance IT-Specialist i Sundbyberg

Om tjänsten

Om jobbet

Group Compliance uppdrag som en kontrollfunktion är att ge affären, VD och styrelse en försäkran att verksamheten drivs enligt gällande regler. Vi gör detta bl.a. genom råd och stöd, granskningar av verksamheten och utbildning.

Group Compliance har påbörjat ett förändringsarbete och behöver dig som vill vara en del i att skapa en modern compliancefunktion som lever upp till högt ställda krav inom alla de jurisdiktioner som Banken har verksamhet. Under det närmsta året kommer Group Compliance förändra många metoder och processer inom complianceområdet, både för Compliancefunktionen och för koncernen och du kommer att leda delar av detta arbete.

Då kontaktytorna är många är det viktigt att du motiveras av att driva initiativ framåt, bygga relationer och utveckla tvärfunktionella samarbeten.

Varför jobba med oss?

Group Compliance strävar efter hög kvalitet och effektivitet för att addera värde till Banken. Vi arbetar i en snabb och dynamisk miljö med höga förväntningar, där du kommer få möta en mängd intressanta och utmanande uppgifter. Som en del av Compliance kommer du få en unik överblick av Swedbank och Group Compliance samt få bekanta dig med flera olika riskområden och rapporteringsprocesser. Du kommer att få arbeta med motiverade och kompetenta kollegor som alla bidrar till att leverera det resultat som förväntas av våra intressenter.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen
  • Erfarenhet av verksamhetsutveckling och beställning av IT-stöd inom bank, gärna från regelverksprojekt.
  • Kompetens och erfarenhet från arbete med data om kunder/parter, avtal, produkter och tjänster samt transaktioner från storbank.
  • Kunna fånga, analysera och förmedla Compliance/verksamhetens krav på data till IT och rekommendera IT-lösningar utifrån prioritering av tid, kostnad och funktionalitet.
  • Erfarenhet av förvaltning och utveckling av IT-stöd, i projektform och agilt. Förståelse för alla delar inom data och IT, såsom bankens infrastruktur och arkitektur, behörighetshantering, test, riskanalyser, ekonomisk uppföljning och hur data och IT-stöd uppfyller verksamhetens behov.
  • Vi söker dig med akademisk examen inom ekonomi, juridik eller teknik och minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet från den finansiella sektorn.
  • Erfarenhet från bank- och finans och finansiella regelverk samt erfarenhet från compliance- eller riskarbete är meriterande.
  • Flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.

Personliga egenskaper

  • Stort personligt driv och förmåga att leverera.
  • Driver utveckling med god analytisk förmåga och har förmåga att snabbt förstå och kunna applicera nya metoder, förutsättningar och fakta.
Möjliga nästa karriärsteg
  • Andra positioner inom Group Compliance
  • Group Risk
  • Internal Audit
  • Vi tror på ett självledarskap där du hittar utmaningar som inspirerar dig – vi står bakom och stöttar dig.

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse! 

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sundbyberg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Sundbyberg | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)