Inaktiv platsannons

Kundansvarig Premium i Örnsköldsvik

Om tjänsten

Om jobbet

Starka kontoret Örnsköldsvik ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till privatkunder och företagskunder. Vi är 25 medarbetare och affärsområdet består av kommunerna Örnsköldsvik, Kramfors och Sollefteå.

Som Kundansvarig Premiumrådgivare ansvarar du för kundnöjdhet och lönsamhet i din egen kundbas. Du erbjuder kunderna ditt affärsmannaskap, din finansiella kompetens och personliga service.

Arbetsområden/ansvar:

  • Tillsammans med kunden ta fram en finansiell plan för hur dennes ekonomi ska utvecklas
  • Utveckla den egna kundbasen genom att proaktivt bearbeta den och ha en plan för årlig bearbetning av dina kunder
  • Prospektera nya premiumkunder genom att bland annat delta i kundträffar och nätverksträffar samt ha ett nära samarbete med företagsrådgivare för att prospektera nya kunder.
  • Ge finansiell rådgivning och vid behov skräddarsy mer komplexa affärsupplägg
  • Skapa nätverk med specialister och samarbetspartners för att på sätt stödja kundens hela affär
  • Hålla dig uppdaterad om omvärlden, marknadsutveckling och övriga förhållanden som kan påverka berörda kunder och vidta eventuella aktiviteter
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är social, utåtriktad, resultatfokuserad och som håller en hög servicenivå. Du tar initiativ i kundmötena och har en bra förmåga i att kunna läsa av kundens totala behov och har lätt för att skapa förtroende hos kunderna. Kunderna vill träffa just dig för din kompetens och tillgänglighet och för att du levererar med hög kvalitet.

Erfarenhet och intresse för placeringar och pension är mycket meriterande då det kommer vara en stor del av uppdraget.

Formella krav i rollen är Swedsec rådgivar- och bolånelicens, erfarenhet av försäkringsdistributionsrätt liv och sak samt kreditbeviljningsrätt.

Möjliga nästa karriärsteg

Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Varför jobba med mig och mitt team? – Frida Anundsson

Jag ser dig som en del i en grupp som hjälps åt och som tillsammans skapar bra förutsättningar för att göra affärer och ha en positiv arbetsmiljö. Jag värdesätter gemenskap, samarbete och delaktighet i gruppen. Det är av stor vikt för mig att alla medarbetare mår bra på jobbet. Jag arbetar aktivt för att mina medarbetare skall få utvecklas och att varje individ ska får vara delaktig i utvecklingen av kontoret.

Jag förespråkar eget ansvar och har ett stort förtroende för mina medarbetare. Jag är ingen person som detaljstyr utan förväntar mig egna initiativ av mina medarbetare vilket ger dig stor frihet att påverka din egen vardag och utveckling.

Låter det spännande, tveka inte att höra av dig till mig med frågor eller ansökan!

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Örnsköldsvik
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Örnsköldsvik | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)