Inaktiv platsannons

Teamchefer Willys Sollentuna Häggvik

Om tjänsten

Tycker du att det är kul med människor, service och försäljning? Vill du bidra till att ännu fler kan handla bra och hållbar mat? Bra! Då tror vi att du kommer att gilla att jobba hos oss. Willys är ett framgångsrikt företag med ett tydligt koncept där vi tillsammans arbetar för att alla ska kunna äta det de vill. Varje dag. Nu behöver vi fler härliga medarbetare som kan hjälpa oss bli ännu bättre.

 

Vi söker tre teamchefer (färsk, kolonial och kassa) till vår nya Willysbutik i Sollentuna Häggvik som beräknas öppna i slutet av november.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef helt rätt. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid, kvällar och helger. Ange i ansökan om du ansöker till en eller flera av tjänsterna färsk, kollonial eller kassa.

Det här förväntar vi oss

Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Dessutom behöver du känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar.

Ansvar och befogenheter
  • Att utföra ovan arbetsuppgifter i enlighet med arbetsgivarens policyer och riktlinjer.
  • Arbetsmiljöansvar: Nej
  • Personalansvar: Ja i förekommande fall
  • Budgetansvar: Nej
Erfarenhet och kunskap

Vi ser gärna att du har 1-3 års erfarenhet av en eller fler av följande arbetsområden och uppgifter:

  • Haft kund- och leverantörskontakter i arbetet
  • Arbetat med olika ansvarsområden eller snabbt föränderligt arbete
  • Arbetat med flera kontaktytor och komplexa arbetsuppgifter, inkl. budgetansvar
  • Hanterat snäva deadlines och högt ansvar
  • Utvecklat andra som har saknat rätt kompetens för att uppnå sina mål
  • Påverkat andra som du inte har varit överordnat för - till exempel kunder till köpbeslut
  • Samarbetat med eller lett arbetsgrupper bestående av människor med olika perspektiv, bakgrund, etc
  • Startat upp ett nytt projekt, alternativt genomfört förändringar i din butik

 

Det är meriterande att ha kunskap inom följande:

  • Bemanning/schemaläggning
  • Ekonomiska nyckeltal och analys
  • Svenska, ytterligare språk är en merit
  • MS Office


Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sollentuna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Sollentuna | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb