Inaktiv platsannons

Axbeautyhouse söker vikarierande Assistant Buyer i Stockholm

Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 1 juli 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Axbeautyhouse är en plattform för långsiktigt utveckling av skönhetsaffären inom Axel Johnson-koncernen. Idag ansvarar Axbeautyhouse för att skapa det kommersiella skönhetserbjudandet åt KICKS och Åhléns. Enheten ligger organisatoriskt som ett dotterbolag till KICKS, har ca 80 medarbetare och är placerad i moderna lokaler vid Klarabergsviadukten i Stockholm City.

Vi söker nu en vikarierande Assistant Buyer till KICKS inköpsteam med fokus på masterdata och administration.

Du arbetar i huvudsak administrativt med fokus på masterdata-kvalitet. Masterdata är avgörande för att vi ska kunna, presentera våra produkter på bästa sätt både lokalt och digitalt, samt för att kunna planera, följa upp och utveckla vårt sortiment.

Ditt ansvar är att stötta inköpsenheten Axbeautyhouse samt säkerställa att rätt data, i rätt tid, importeras och uppdateras på ett korrekt sätt i organisationens olika IT-system. Du hanterar det dagliga administrativa arbetet i inköpsprocessen, samt kommunikation med leverantörer och varuhus kring administrativa frågor.

Arbetet innefattar:

• Administrativt inköpsarbete enligt uppsatta processer och system

• Säkra produktdata i rätt tid med rätt kvalitet från våra leverantörer

• Registrera och uppdatera produkter enligt uppsatta processer och system

• Registrera kampanjer enligt uppsatta processer och system

• Vid behov koordinera material mellan bl.a. leverantörer och organisationens övriga funktioner

• Vara ett flexibelt stöd på Axbeautyhouse

Du kommer att tillhöra teamet Business Administration och arbeta nära våra leverantörer, e-commerce team, inköpare, marknad samt supply- & business planners.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

• Har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi, inköp, logistik eller e-handel

• Har goda IT-kunskaper, samt mycket god vana av Microsoft Office 365, framförallt Excel

• Har vana att koordinera och kommunicera information både internt och externt

• Är ansvarstagande med en hög servicenivå

• Är flexibel, löningsorienterad och gillar att arbeta i team

• Har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter

• Har goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt.

Tjänsten är ett vikariat

Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag är den 1 juli.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Personalrabatt

  • Prisvinnande utbildning

  • Tjänstepension

  • Träningsbidrag och gratis onlineträning

  • Mångfald och jämställdhet värderas högt

  • Högt engagemang och positiv anda

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb