Inaktiv platsannons

Customer success manager i Sweden

Boneo är en helt ny bostadssajt med ambitionen att förbättra marknaden för bostadsannonser i Sverige för alla. Vi letar efter en otroligt ambitiös och driven person som kommer leda vår Customer & Partner success funktion, och arbeta direkt med våra partners som är mäklare, mäklarkedjor, byggbolag och andra, med huvudmålet att säkra att de framgångsrikt publicerar bostäder på Boneo.se och använder och förstår våra tjänster.

Om tjänsten

Om Boneo

Boneo är en helt ny bostadssajt med ambitionen att förbättra marknaden för bostadsannonser i Sverige för alla. Boneo startades för att erbjuda marknaden en modern, kostnadseffektiv och användarvänlig tjänst för alla som ska köpa eller sälja bostad. Målet med Boneo är att vara den mest heltäckande och kompletta bostadssajten som möjligt, både för säljare, köpare, och mäklare, och där alla bostäder och fastigheter till salu samt snart till salu publiceras, inklusive hus, bostadsrätter, fritidshus, gårdar samt tomter till salu. Dessutom publiceras också på Boneo.se nyproducerade bostäder, utlandsbostäder och kommersiella fastigheter. 

Bakom Boneo.se står några av Sveriges största mäklarföretag: Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Bjurfors, SkandiaMäklarna, Mäklarhuset, HusmanHagberg, ERA och Mäklarringen.


Om rollen

Vi letar nu efter en otroligt ambitiös och driven person som kommer leda vår Customer & Partner success funktion, och arbeta direkt med våra partners som är mäklare, mäklarkedjor, byggbolag och andra, med huvudmålet att säkra att de framgångsrikt publicerar bostäder på Boneo.se och använder och förstår våra tjänster. I den här rollen kommer du vara främsta kontaktpunkt från Boneo till våra partners och kunder, och deras support när det gäller att förstå Boneos olika värdeerbjudande, tjänster och funktioner. Kort och gott, ditt uppdrag är att säkra att alla partners och kunder som använder Boneo.se klart och tydligt förstår vad Boneo kan erbjuda dem, och att de är extremt nöjda med det.

Du rapporterar till Boneos VD och kommer arbeta tillsammans med produkt- och säljteamet för att driva våra partners användande av Boneo framåt och framgångsrikt. Du kommer ha en kritisk roll i att bygga Partner success funktionen, definiera Partner success metrics och uppföljning av dessa, implementera alla nödvändiga processer och verktyg, samt definiera värden Boeno erbjuder till våra partners och kunder, hur vi erbjuder dessa, samt säkra att värdena är förstådda och uppskattade av våra partners.


Arbetsuppgifter och ansvar

  • Vara primära kontaktytan för Boneo partners och säkra att de framgångsrikt använder Boneos plattform.

  • Definiera Partner success frameworks, KPIs, processer och kommunikationsflöden för att säkra Partners nöjdhet och tillväxt, samt att all nödvändig information är tillgänglig och känd för dem

  • Utbilda och supportera Boeno partners

  • Äga och managera onboardings av nya Boneo partners, säkra att de är redo och har allt för att framgångsrikt använda Boneo.se

  • Vara rösten för Boneo partners internt och agera som länken mellan våra partners, produkt team, sälj, marketing, etc, för att kommunicera behov och problem

  • Äga och producera nödvändigt material för att sprida kunskap och information externt 

  • Lyfta och driva på affär/marketing/utvecklings möjligheter genom djup förståelse för vår produkt och tjänster, och hur de används

  • Identifiera och agera på både merförsäljnings-möjligheter och problem som kan leda till churn eller minskat användande


Din erfarenhet

  • Arbetat 2 - 3 år i en customer eller partner success roll, samt support

  • Van vid och erfarenhet av att jobba med  customer success metodik, verktyg och frameworks

  • Digital savvy och erfarenhet av att ha arbetat i snabbväxande digitala marknadsplats-bolag eller SaaS B2C/B2B företag

  • Stark kompetens inom kommunikation, både skrivet och verbalt

  • Flytande i svenska, både skrivet och verbalt

  • Har lätt för att lära dig nya system och testar dig fram själv för att hitta rätt lösningar för kunden 

  • Detaljorienterad och analytisk

  • Brinner för kund- och användarnöjdhet

  • Inte rädd för att ta tuffa beslut, ta egna initiativ och arbeta självständigt

 

Annan erfarenhet som är ett plus:

  • Erfarenhet av att ha jobbat med design software, exempelvis Photoshop eller InDesign för att skapa visuell dokumentation och material

  • Förståelse för digital användarupplevelse och UI/UX

 

Vad vi erbjuder dig

  • Möjligheten att vara del i ett snabbväxande bolag som ska förändra en hel bransch

  • Arbeta med drivna, kompetenta kollegor med höga ambitioner

  • Möjligheten att snabbt växa i rollen och få mer ansvar

  • Ett litet men tight team, där vi alla jobbar tillsammans för att stötta varandra och dig i din personliga utveckling

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Universitet/Högskolestudier
Ort
Sweden
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Engelska

Kundservice / Call Center | Heltidsjobb (förstajobb) | Universitet/Högskolestudier