Inaktiv platsannons

Market Research Analyst i Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Är du en självgående, kommunikativ och analytisk person med leveransfokus? Då kan detta vara helt rätt tjänst för dig.
Här får du möjligheten att vara en del av ett drivet team inom TV4 Media som arbetar med innehålls- och användaranalys för både TV4 och C More. Att förstå och till och med kunna förutsäga användarnas konsumtion av innehåll blir viktigare och viktigare. Liksom att förstå hur det totala tittandet ser ut, idag finns många sätt för användare att se vårt innehåll, vilket ger oss data från olika källor. Det skapar också behov av att förstå förflyttning mellan tjänster och plattformar. Som team jobbar vi ständigt med att utvecklas och förbättra förutsättningarna för verksamhetsnära analys. Vi ett brett ansvar och stor variation i arbetsuppgifter, men Inom teamet är vi specialiserade på olika områden, för den här tjänsten är fokus market research.

I tjänsten kommer du bland annat att:
- Genomföra undersökningar, främst i TV4s egen panel och användarbas. Undersökningar gör du från ax till limpa, formulerar frågeformulär, administrerar enkäten, sammanställer rapport, analyserar och presenterar. Exempel på undersökningar är utvärdering av storsatsningar som Solsidan, Hamilton och Idol.
-Ansvara för tracking av våra varumärken TV4, C More, TV4 Play och övriga kanaler.
-Ansvara för panelen, du är kontaktperson och ansvarar för att driva rekrytering av nya paneldeltagare
-Ta fram rapporter och analyser av linjär och digital konsumtion av TV4 och C Mores tjänster och linjära kanaler.
-Svara på ad hoc frågor, stora som små.

Du har ett stort ansvar att driva dina egna processer och kommer ha många kontakter inom företaget, framförallt inom marknadsavd samtprogram- & dramavd.
För att lyckas i rollen är du intresserad av att dra slutsatser från data och att presentera insikter i tal och skrift. Förutom att vara en vass analytiker behöver du också trivas med att självständigt driva projekt och ta egna initiativ. Du är ansvarstagande och att leverera i tid och med hög kvalitet är en självklarhet för dig.
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller liknande och har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med analys och undersökningar, gärna från undersökningsbranschen.
Du har självklart stor erfarenhet av att jobba i Excel och Powerpoint, vi jobbar även med verktyg som Qlik Sense, Netigate, Penetrace och Advantedge.
Tjänsten är ett vikariat på 12 mån med tillträde 1 okt eller enligt överenskommelse.

Praktiskt
Vi sitter i mediehuset på Tegeluddsvägen 3, Gärdets t-banestation, och vi har en egen friskvårdsavdelning med gym samt träningsklasser och cirka 800 engagerade kollegor. Hos oss får du goda förutsättningar att balansera arbets- och privatliv. Tjänsten ingår i Unionens avtalsområde, för fackliga frågor kontakta unionen@tv4.se

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej