Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.
Vill du jobba på ett av Nordens ledande e-handelsföretag?
Adlibris söker nu en engagerad och självgående Marketing Automation Specialist till CRM-teamet i Stockholm.
Som Marketing Automation Specialist hos oss kommer du att arbeta med att förbättra kundupplevelsen hos Adlibris genom att definiera och utveckla kampanjer och personaliseringsregler i våra olika kundplattformar. Målet är att skapa en så relevant och inspirerande kundupplevelse som möjligt för varje kund - där du genom automatiserad och personlig kundkommunikation når kunden med rätt meddelande, i rätt kanal vid rätt tidpunkt.
Detta kommer bidra till både återkommande och nya kunder, till att maximera konvertering och kundupplevelse.
Rollen har stort fokus på segmentering, målgruppsarbete och att testa och följa upp, vilket innebär att du behöver ha en bra analytisk förmåga och du kommer även arbeta nära våra kundanalytiker.
Vi söker dig som har en god förståelse för CRM och riktad marknadsföring. Rollen behöver erfarenhet och kunskap om kundprocesser, marknadsföring och taktiskt CRM-arbete. Rollen kommer bidra till CRM-strategin och behöver förstå Adlibris övergripande affär för att kunna utvärdera riktade marknadsinitiativ.
Rollen kommer jobba med att skapa det affärsmässiga och tekniska regelverket för automatiska flöden, samt är den som kommer utveckla kunddialogen i onlinepersonaliseringsverktyget och/eller CDP:n (Customer Data Platform)
Huvudansvarsområden:
Utformning och implementering av automatiserade kunddialoger, via mail, sms och ev. retargetingflöden
Analysera och skapa målgrupper i bl.a. CDP
Sätta personaliseringsregelverket och även en del konverteringsoptimering
Ansvarig för att testa och följa upp den personaliserade kunddialogen mot kontrollgrupper, för att säkerställa högsta möjliga relevans för målgrupperna
Välja ut befintligt content eller beställa nytt content för personaliserade aktiviteter
Kvalitetssäkra alla kunddialoger
Säkerställa att alla aktiviteter följer Marknadsföringslagen och GDPR
Intern förankring och informationsspridning av marknadsaktiviteter med intressenter inom resp. område inkl. kundservice
Löpande arbete med att övervaka, optimera, testa och följa upp marknadsaktiviteter och kunddialoger
Säkerställa att dialogerna fungerar i praktiken och att inga kunder får för mycket kommunikation
Rådgivning internt och göra rekommendationer kring alternativa aktiviteter, kampanjer och målgrupper
Rapportera resultatet av riktade aktiviteter till berörda intressenter
Koordinera personalisering och riktade aktiviteter med andra kommunikationsaktiviteter
Säkerställa att kampanjer och dialoger är i linje med övergripande strategier
Rapporterings- och informationsvägar:
Markering Automation Specialisten rapporterar till nordiska CRM-chefen, samt till de task force leads som hen ingår i.
Kompetenskrav:
Tidigare arbetat i en liknande roll och är specialiserad på marketing automation mot B2C. Du har jobbat med stora kunddatabaser och analyserat olika segment för att optimera kampanjer och konvertering. Det är bra om du har erfarenhet av CLTV för att se på och maximera kundvärde över tid. Vi ser gärna att du har erfarenhet från konsumentföretag som har hög andel digital verksamhet, förslagsvis inom e-handel, flyg, telefoni eller spelindustrin. Vidare ser vi att du brinner för datainhämtning och kombinerar teknik och analys med kreativitet, engagemang och förståelse för kunden och kundupplevelsen.
Det krävs även att du:
Är detta du? Tveka inte att höra av dig med din ansökan redan idag. Hos oss får du arbeta på ett av Sveriges största e-handelsbolag, och utifrån stora nordiska kund- och produktdatabaser samt trafikkällor bygga riktad kommunikation som når många människor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning om sex månader tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande, så skicka din ansökan redan idag.
Adlibrisgruppen kännetecknas av en familjär anda och entreprenöriell kultur. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och kan erbjuda god work-life balance med bra förmåner som bland annat inkluderar flextid, gym på arbetsplatsen och friskvård på arbetstid. Hos Adlibrisgruppen vill vi samla talanger med olika bakgrund eftersom vi är övertygade om att bredden gör oss starkare och mer konkurrenskraftiga som företag.
Friskvårdsbidrag
Personalrabatt på alla våra härliga produkter!
29-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!