Inaktiv platsannons

Inköpsassistent till Åhléns Barnavdelning i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 9 oktober 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Nu söker vi en Inköpsassistent till Åhléns Barnavdelning - Private Label för Minimarket.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Utmaningen vi erbjuder
Som Inköpsassistent supportar du Inköpare i det dagliga arbetet, du får stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team. Du ansvarar bland annat för:

  • Provhantering

  • Hantering av artikeladministration

  • Leverensbevakning

  • Kommunikation med bl a produktion, leverantörer, varuhus och lager

  • Insikt i inköpsarbetet och försäljning

Du kommer att rapportera till Sortimentschef på Barnavdelningen.

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett stor driv och vara nyfiken på att hitta nya affärsmöjligheter. Du ska ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelserik vardag. Du är flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse för mode och detaljhandeln. Du är organiserad, stresstålig och har förmågan att få saker gjorda. Du är bra på att samarbeta och är lösningsorienterad.

Dela med dig av din kompetens
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig

  • Utbildning inom Inköp/Ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent, gärna inom Private Label
  • God systemkunskap
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. Då kan vi gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du är prestigelös, affärsmässig och en god och tydlig kommunikatör.

Vi ser gärna att du kan börja hos oss i början av november. Placering är på Åhléns Servicekontor i centrala Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej