Inaktiv platsannons

Åhléns IT söker Systemspecialist Microsoft Dynamics 365 & K3 - Merchandise operations i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 31 oktober 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Vill du vara med på Åhléns digitaliseringsresa och skapa digital varuhusmagi? Vi söker nu en driven systemspecialist för vårt affärssystem Microsoft Dynamics som vill vara en del av vår spännande förändringsresa.

Om rollen

Åhléns har under 2019 genomfört utrullningen av Dynamics 365 POS och är i slutfasen av att implementera ERP-processer för resterande delar av verksamheten. Under hösten kommer vi att go-live med funktionalitet för Merchandise operations och account payable samt även invoice matching. Dynamics 365 kompletteras med ”best of breed-lösningar” genom ISV:s som K3, Medius och Relex.

De senaste åren har vi genomfört en modernisering av hela Tech-miljön och under 2020 kommer vi fullt ut att vara i drift med PowerBi samt ny integrationsarkitektur i Azure.

Utöver verksamheten i Åhléns AB driver Åhléns-gruppen även dotterbolagen Designtorget, Åhléns Outlet och Beauty Bargain. Dotterbolaget drivs fristående som egna bolag med systemstöd i Navision.

I rollen som Systemspecialist ERP Merchandise operations ansvarar du för följande områden:

· Driva på förbättring och vidareutveckling (backlogg) av ERP-plattformen inom området Merchandise operations inklusive kringsystem och beroenden
· Huvudsaklig kontaktperson mot verksamheten inom ditt ansvarsområde (Merchandise operations)
· Support till användare
· Samarbete med Åhléns övriga team inom integration, BI, Finans etc.
· Delta i månatliga tester (evergreen) och säkerställa kravställning inför nya lösningar
· Utbildning till verksamheten vid införande eller förändring av funktioner.
· Vara pedagogiskt lagd och öppen för att kommunicera lösning och funktionalitet till övriga verksamheten.
· Leverantörsstyrning och samverkan

Tjänsten rapporterar till Chef Affärssystem

Kvalifikationer

Vi letar efter

Rollen innebär att du arbetar proaktivt och drivs av förändringsarbete samt ständigt förbättra leveransen inom ditt ansvarsområde. Som person är du driven och pedagogisk samt en problemlösare som drivs av ständiga förbättringar. Du är van vid att jobba i gränslandet mellan IT och verksamhet. Du kanske själv har en bakgrund inom inköp och gått vidare till att specialisera dig på system och processer.

Krav för tjänsten:

· Erfarenhet av AX 2012/Dynamics 365 Finance operations och/eller Navision

· Kompetens inom retail inköpsprocessen

· Kompetens inom releaseprocessen

· Erfarenhet av projektledning

· Analytisk förmåga och lösningsorienterad

Meriterande för tjänsten:

· K3

· Relex

· Power Platform

· Testautomatisering

· Deltagande i communities och konferenser kring Dynamics

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss omgående. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull. Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej