Det finns alltid nåt att göra!
”Vår produkt är inte varan. Vår produkt är nöjda kunder.”
1 000 projekt. 1 partner: HORNBACHs kunder satsar stort. Oavsett om du ska renovera din lägenhet, bygga ditt drömhus eller planterar växter i din trädgård är vårt uppdrag att stötta dig! När det handlar om att förverkliga projekt satsar våra kunder på proffsen i branschen. Och varför inte göra detsamma när det gäller din karriär?
Ekonomiassistent- Fakturahantering Vikariat
Dina arbetsuppgifter
Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu en ekonomiassistent. Som ekonomiassistent tillhör du avdelningen för fakturakontroll och rapporterar till ekonomichefen.
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med hantering av varufakturor samt uppföljning och rättelser av mängd- och prisavvikelser.
Arbetet innebär löpande kontakt med våra inköpare, varuhus och leverantörer i diverse fakturaärenden.
Din Profil
Du som söker har utbildning inom ekonomi kombinerat med erfarenhet eller annan likvärdig bakgrund relaterat till tjänsten. Som person är du ordningssam och duktig på att planera. Självklart har du en god administrativ förmåga och ett intresse för siffror, analys och detaljer.
Vi fäster stor vikt vid att hitta dig med de rätta personliga egenskaperna för att passa in i teamet. Du skall ha förmågan att dela med dig av erfarenheter och lyssna till andras synpunkter. Som person är du öppen, glad och positiv som ser möjligheter snarare än problem. Kunskaper i det tyska språket är meriterande.
God datorvana är ett krav och kunskaper i SAP är mycket meriterande.
Arbetstid/Varaktighet: Vikariat. Heltid 40 tim/veckan.
Lön: Enligt överenskommelse.
Tillträde: 1/12 2020 - 31/8 2021
I vårt team med mer än 19 000 medarbetare finns det alltid behov för nya idéer och duktiga medarbetare. Skicka oss din ansökan och bli en del av HORNBACH-familjen.
25-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!