Inaktiv platsannons

Technical Service Manager i Gävle

Om tjänsten

Är du en duktig problemlösare med tekniska kunskaper som brinner för att lösa kundernas behov? Då har vi en spännande och utmanande roll för dig!

Vi söker nu en analytisk och kommunikativ kollega till vårt Technical Service team inom Business Area LPB, Commercial. Vi utvecklar och säljer högkvalitativ kartong av nyfiber till flera segment, bland annat drycker och konsumentvaror, som efterfrågar effektiva, attraktiva och funktionella förpackningar. Som Technical Service Manager kommer du tillsammans med dina kollegor ha en nyckelroll inom affärsområdet med att säkerställa att våra kunder får den kvalitet och service de efterfrågar.

 

Vi erbjuder en utåtriktad och varierande tjänst i en internationell miljö med möjlighet att snabbt få stort eget ansvar.

 

Som Technical Service Manager kommer du huvudsakligen att arbeta med teknisk kundtjänst och service av våra produkter och förpackningslösningar. Du kommer vara tekniskt ansvarig mot kunder avseende rådgivning, problemlösning och reklamationshantering samt hjälpa våra kunder att använda våra produkter på ett optimalt sätt.

I rollen kommer du även att ansvara för att utveckla våra tekniska kundkontakter, initiera samarbetsprojekt och driva problemlösning med våra kunder. I detta arbete kommer du vara länken mellan marknad, produktion och utveckling där du tar en ledande roll för att vidareutveckla våra produkter, service och applikationskunnande. Det ingår även i tjänsten att ge återkoppling från marknaden till produktionsorganisationen samt att stödja, motivera och utbilda.

 

Du kommer ingå i ett team om 11 personer samt att rapportera till Director Technical Service LPB. Tjänsten är placerad på Gävle bruk. Tjänsten kommer innebära en del resor.

Vi söker dig som har jobbat några år samt har en akademisk utbildning med ingenjörsinriktning eller motsvarande kompetens. Vi ser gärna även att du har dokumenterad erfarenhet från papper och kartongproduktion och/eller kartongkonvertering. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Arbetet som Technical Service Manager hos oss förutsätter att du besitter en hög servicekänsla samt har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra människor. Vi räknar med att du vill ta initiativ, arbetar systematiskt och strukturerat samt att du är duktig på att vinna andras förtroende både som person och i tekniska frågeställningar. Du som söker är även resultatorienterad och har ett starkt eget driv att kontinuerligt utveckla verksamheten inom ansvarsområdet. Teknikintresse och problemlösningsförmåga är en naturlig fallenhet för dig.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Director Technical Service LPB, Stefan Högman, Stefan.Hogman@billerudkorsnas.com, alt: +46 26151307.

Välkommen med din ansökan senast den 12:e januari.

Publicerad den

18-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Gävle
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej