Inaktiv platsannons

Insurance specialist and customer administrator, Stockholm

Vi söker en försäkringsspecialist för administrativ handläggning till Nordea Liv & Pensions... Nordea Liv & Pension är ett dotterbolag till Nordea. Vi erbjuder liv- och pensionsförsäkringsprodukter i Sverige och är ca 250 anställda.

Om tjänsten

Vi söker en försäkringsspecialist för administrativ handläggning till Nordea Liv & Pensions kundservice

Nordea Liv & Pension är ett dotterbolag till Nordea. Vi erbjuder liv- och pensionsförsäkringsprodukter i Sverige och är ca 250 anställda. Nordea Liv & Pension arbetar i nära samarbete med Nordea Bank och har som uppdrag att hjälpa våra kunder att vara rätt försäkrade utifrån behov.

Vår kundservice är en affärssupport som hanterar all administration samt supporterar kollegor och kunder rörande våra liv- och pensionsförsäkringsprodukter. Vi är ca 60 personer inom kundservice fördelade på flera team.

Om tjänsten

Du kommer att ingå i ett Kundserviceteam och spela en viktig roll i att tillhandahålla högkvalitativ service till våra kunder, supportera våra rådgivare och se till att Nordeas erbjudanden och åtaganden uppfylls.

Vad du ska göra:

  • Supportera rådgivare för att säkerställa god kvalité och rätt service gentemot våra kunder
  • Administrativ handläggning av våra produkter och pensionslösningar
  • Viss kundkontakt sker via telefon och e-post
  • Bidra med din kunskap och erfarenhet till kollegor inom teamet

Välkommen till Nordea Liv & Pension där vi bidrar med värdefull kompetens för våra kunder och kollegor i Nordea. Vi arbetar med ständig utveckling i vår strävan att förbättra produkt och service för våra kunder.

Positionen är baserad i Stockholm.

Vem du är

Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod, dessa är de fyra värdeord som leder oss. Vi föreställer oss att du trivs i en föränderlig miljö och har en nyfikenhet och intresse i att lära nytt. Det är positivt att du lyfter förbättringsförslag för att bidra till vår utveckling framåt.

Din profil och bakgrund:

  • Djup kunskap kring liv-och pensionsprodukter (tjänste- och avtalspension)
  • Minimum 3 års erfarenhet av administrativ handläggning av ovanstående produkter
  • Erfarenhet (Experienced user) som handläggare i försäkringssystemet Inca
  • IFU-examen eller examen från Försäkringsskolan eller motsvarande
  • Flytande i tal och skrift i Svenska och engelska

Om detta låter som du, kontakta oss!

Nästa steg

Skicka din ansökan senast den 10 mars 2021. Vi kommer att intervjua kontinuerligt och anställningen kan fyllas före sista ansökningsdatum.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta

Pia Westerberg  , +46 766956137 eller

Fojan Chammas,  , +46 766961050.

För facklig information, kontakta Finansförbundet på  eller SACO på 

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)