Vi söker en kollega till Nordea Liv & Pensions Kundservice team Process och Verksamhetsutveckling.
Nordea Liv & Pension SE är ett dotterbolag till Nordea med ca 250 anställda. Vi erbjuder liv- och pensionsförsäkringsprodukter samt produkter i samarbete med Euro Accident och If. Vi arbetar i nära samarbete med Nordea Bank med uppdrag att hjälpa våra kunder att vara rätt försäkrade utifrån behov.
Kundservice på Nordea Liv & Pension SE är en affärssupport som hanterar administration samt supporterar kollegor och kunder rörande de spar- och försäkringsprodukter Nordea Liv & Pension SE erbjuder. Vi är ca 60 personer inom Kundservice fördelade på flera team.
Vad du kommer arbeta med:I Team Process och Verksamhetsutveckling är vi idag 12 personer. Gruppens medlemmar står för olika arbetsuppgifter och kompetenser som tillsammans för oss framåt i utvecklingen av Kundservice verksamhet och våra administrativa processer.
Du arbetar med tester. Det innebär att ta fram testfall, testdata och främst acceptanstesta i testmiljöer och verifiera i produktion i de system som Nordea Liv & Pension SE använder. Verifieringarna i produktion kan förekomma utanför ordinarie arbetstid.
Din roll är också att i egenskap av Super User och System- och testsupport för produktionssystemen Inca och Lifa stötta kollegorna i de administrativa processerna. I rollen arbetar du i nära samarbete med kollegorna inom Kundservice och övriga avdelningar inom bolaget. Detta innebär att ta emot felanmälningar, internutbilda, arbeta i nära dialog med Kundservice, IT och andra intressenter kring problem som behöver lösas
Du är även en del i Roboticsteamet där vi övervakar processer i produktion, hanterar manuella steg, felsöker och lägger upp ärenden på fel, förbättringar och nya krav samt utbildar och delger information kring uppdateringar.
Du kommer underhålla system med data och se till så att olika system fungerar som det ska. När problem uppstår så kommer du ha kontakt med aktuella intressenter och delge information hur det går internt samt följa upp och hjälpa till att lösa de problem som uppstår. Du kommer även delge information internt kring uppdateringar av systemen i samband med releaser. Det förekommer även andra typer av test och verifieringar där det ingår möten och kontakt med kollegor där både flytande svenska och engelska är ett krav. Rollen är baserad på Nordeas kontor i centrala Stockholm.
Vem du är:Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod, dessa är de fyra värdeord som leder oss framåt och som vi även ser att du delar med oss.
För att lyckas in denna roll så tror vi att:
Dina erfarenheter och bakgrund:
Dina personliga egenskaper är avgörande för den här tjänsten men vi ser stora fördelar med att du har goda kunskaper kring liv- och pensionsprodukter (tjänste- och avtalspension, kapitalförsäkringar osv.) samt erfarenhet från kundsupport och administrativ handläggning eller att du har mycket goda kunskaper inom IT- tester och testmetodik. Det är även meriterande med kunskap kring försäkringssystemet Inca.
Om detta låter som du så hör av dig!
Nästa stegSkicka din ansökan senast 14-03-2021.
Vi kommer att intervjua kontinuerligt och anställningen kan fyllas före sista ansökningsdatum.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Malin Pihlblad, eller
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com
23-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!