Inaktiv platsannons

Junior Ekonom till Acne Studios! i -

  Dina arbetsuppgifterVi söker nu efter en Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Acne Studios. Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill få möjligheten att arbeta i Acne Studios globala AP/AR-team så kan detta vara rollen för dig. Ditt huvudansvar kommer att vara att hålla uppdaterade och exakta register över leverantörsskulder, dagliga transaktioner, lager etc. Du kommer också att utföra olika allmänna kontorsuppgifter inom ekonomiavdelningen, såsom hantering av post, arkivering av korrespondens och skrivrapporter. I denna roll rapporterar du till AP/AR-chefen och är baserad på Acne Studios huvudkontor i Centrala Stockholm. Detta är ett vikariat på ungefär ett år med start i april. Dina främsta arbetsuppgifter kommer a

8 - 40 timmar per vecka

Om tjänsten


 

Dina arbetsuppgifter

Vi söker nu efter en Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Acne Studios. 

Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill få möjligheten att arbeta i Acne Studios globala AP/AR-team så kan detta vara rollen för dig. Ditt huvudansvar kommer att vara att hålla uppdaterade och exakta register över leverantörsskulder, dagliga transaktioner, lager etc. Du kommer också att utföra olika allmänna kontorsuppgifter inom ekonomiavdelningen, såsom hantering av post, arkivering av korrespondens och skrivrapporter. I denna roll rapporterar du till AP/AR-chefen och är baserad på Acne Studios huvudkontor i Centrala Stockholm. Detta är ett vikariat på ungefär ett år med start i april.

 

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara: 

  • Hantera och bearbeta konton för Acne Studios och deras dotterbolag - ta emot fakturor, kod, få korrekt godkännande etc. 
  • Kontrollera, administrera och godkänna utbetalningar
  • Ansvara för olika konton i månads- och årlig stängning 
  • Behandla och hantera påminnelser, betalningar och e-post / samtal från både intern personal och leverantörer 
  • Övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen


Omfattning: Vikariat på heltid under cirka 1 år

Placering: Centrala Stockholm

Start: Början på april 

Din profil

För denna roll söker vi dig som har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller redovisning, alternativt dig som nyligen tagit din eftergymnasiala examen inom relevant område. Som person önskar vi att du är organiserad och strukturerad med starka administrativa färdigheter. Vi värdesätter att du är serviceinriktad och har en god kommunikationsförmåga. Du har lätt för att hantera stress och uppskattar en arbetsmiljö med högt tempo! 

 Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska mycket väl. 


Om Studentwork

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.

Vi på Studentwork ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Mailet kommer från Psycruit och det tar cirka 10 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Studentwork kommer svaren gås igenom mer ingående.

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Universitet/Högskolestudier
Ort
-
Antal timmar per vecka
8 - 40
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Försäljning / Inköp
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Försäljning / Inköp | Heltidsjobb (förstajobb) | Universitet/Högskolestudier