Inaktiv platsannons

Inköpscontroller till Åhléns Hem i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 16 april 2021
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Nu söker vi en inköpscontroller till vårt controllerteam på affärsområde Mode & Hem under en period på ca 14 månader.

Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap vill vi bli lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

I rollen som inköpscontroller arbetar du med uppföljning, analyser och budgetering. Du arbetar nära dina kollegor inom controllerfunktionen men även tillsammans med inköpare, sortimentschef och supply planner. I rollen ingår bland annat:

  • Genomföra ekonomiska analyser och uppföljningar
  • Arbete med budget och prognos
  • Skapa rapporter och underlag för analyser
  • Uppföljningar av mål och nyckeltal
  • Kontinuerligt bidra till ständig utveckling av vår affär genom analys och förbättring av arbetsprocesser

Som Inköpscontroller rapporterar du till chef inköpscontrolling på Åhléns affärsområde Mode & Hem.

Kvalifikationer

Vi söker dig

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

  • Relevant högskoleutbildning inom ekonomi
  • Mycket goda kunskaper i ett eller flera affärssystem samt i Excel och BI-verktyg
  • Mycket goda kunskaper i att hantera och analysera stora datamängder
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom controlling, helst inom detaljhandeln

För att lyckas i rollen är du prestigelös, analytisk och en god kommunikatör. Du är driven, självgående och skapar snabbt struktur och resultat. Du har förmågan att hantera stora mängder data, dra affärsmässiga slutsatser och verka i en händelsestyrd vardag. Vi vågar säga att du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika.

Tjänsten är ett vikariat på ca 14 månader med start i juni. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.

Sök tjänsten så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej