Inaktiv platsannons

Arbetsledare till transport e-handel i Årsta

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart.


Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 


Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
 

Bli en av oss

Delar du vår passion för mat, människor och logistik? Kan du snabbfotat släcka bränder men även lyfta blicken för att se utvecklingspotential och driva igenom förändringar? Trivs du i en roll med personalansvar och närhet till den operativa driften?


Vi söker nu en arbetsledare till transportavdelningen på vårt e-handelslager i Årsta som vill ta sig an en utmanade roll på en ung enhet i ett stort och välmående bolag. Det här är en roll för dig som trivs i ett högt tempo med mycket som händer.

Det här får du göra

Dagligvaruhandeln är inne i en transformation som gör den till en av de mest spännande branscherna just nu. Mer och mer dagligvaror handlas på nätet och vi står inför stora och spännande utmaningar för att kunna möta förändrade konsumtionsmönster under de kommande åren. I vår darkstore i Årsta hanteras och plockas idag alla beställningar från mat.se, Willys och Hemköps e-handel - och vi är i en expansionsfas. Fram tills vårt helautomatiserade lager i Bålsta slår upp dörrarna 2023 kommer vi fortsatt att hantera all e-handel och de transportutmaningar som följer. 


I rollen som arbetsledare arbetar du tillsammans med två kollegor med ett övergripande ansvar för både egen och inhyrd personal, ruttplanering och ett kontinuerligt arbete med att utvärdera och effektivisera våra arbetsmetoder. Du leder, fördelar och planerar arbetet för våra chaufförer och utlastare och ser till att den dagliga driften fungerar smidigt. Det är en tidvis tuff och utmanande roll som ställer krav på din förmåga att lägga i en extra växel, prioritera och slutföra arbetsuppgifter.


Ditt personalansvar innebär dels att på ett övergripande plan tillsammans med de andra arbetsledarna hantera övergripande personalfrågor, rekrytering och övriga processer. Du kommer även ha en egen grupp medarbetare där du ansvarar för att genomföra medarbetarsamtal, rehabiliteringar och generell uppföljning av personalen.


Du har ett nära samarbete med externa åkerier och bemanningsföretag där du är tydlig i din kommunikation, kan ställa krav och följa upp. Löpande säkerställer du att de avtal som ingåtts uppfyller de förväntningar och krav som ställs på verksamheten.

Det här förväntar vi oss

Vi tror att du är en engagerad person som ser möjligheter och gärna kommer med idéer till utveckling. Du är van att driva på ditt eget arbete för att få saker gjorda, men även att bli delegerad arbetsuppgifter med givna lösningar. För dig är det viktigt att hålla tidsramar och leverera med hög kvalitet. Att du är prestigelös och en naturlig lagspelare är en förutsättning för att du ska trivas hos Dagab. Vidare tror vi att du har en bra förmåga att skapa struktur, ordning, kan effektivt kommunicera med chefer, medarbetare och externa parter samt se förbättringsmöjligheter och driva arbetet med att få igenom det. 

Vi tror att du
  • Har tidigare erfarenhet av att leda personal med olika perspektiv, bakgrund, etc
  • Är driven, engagerad och har ett genuint intresse för logistik, transport och e-handel.
  • Är självgående, lösningsorienterad och anpassningsbar. Du är uppmärksam på förbättringsmöjligheter och ser till att driva eller delegera de frågorna tills de är implementerade. 
  • Duktig på att prioritera arbetsuppgifter och snabbt ställa om din dagsplanering utifrån förändrade behov.
  • Är flexibel och snabbfotad.
  • Van att arbeta i Excel och övriga Office-paketet
  • Du behöver behärska svenska i tal och skrift.
Övrig informatio

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Anställningen inleds med en provanställning på sex månader. 

 

Omfattning: Heltid. Arbetstider varierar mellan morgonpass 06–15, dagspass 10-19 och kvällspass 14–23. Du är även schemalagd en helg var tredje vecka. 

 

Placering: Årsta, Stockholm

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Årsta
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Årsta | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb