Inaktiv platsannons

Projektledare till Marknad (vikariat) i Göteborg

Om tjänsten

Projektledare till Marknad (vikariat)
Kommersiell funktion, Liseberg AB

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.

Lisebergs marknadsavdelning söker en Projektledare (vikariat) till marknadsavdelningen då en av kollegorna skall vara föräldraledig. Marknadsavdelningen består av ca 12 medarbetare/specialister och ingår i Kommersiell funktion tillsammans med avdelningarna Försäljning och Digital Gästresa & E-handel. Marknadsavdelningen planerar, utvecklar och producerar, genomför och följer upp kommunikationsinsatser i egna, förtjänade och köpta kanaler. Teamet arbetar med hela verksamhetens erbjudande från varumärkesnivå till parken och dess olika upplevelser, mat & dryck, boende, scenupplevelser och säsongerna Halloween på Liseberg och Jul på Liseberg.

Som projektledare har du ansvar för att projektleda och genomföra olika marknadsinsatser, både planerade och ad hoc. Projektledaren driver arbetet med den aktuella marknadsinsatsen, från problemformulering och analys till utveckling, genomförande och uppföljning. Projektledaren rapporterar till marknadschef och jobbar tillsammans i ett välfungerande och duktigt internt inhouse-team samt i partnerskap med reklam- och mediebyrå. I de olika projekten har du ofta kontakt med Lisebergs olika affärs- och verksamhetsområden samt funktioner och tar ett proaktivt ansvar för dessa med hänsyn till kommunikationsutveckling och marknadsinsatser.

Du behöver ha en känsla för projektledning i kombination med djupare kunskap runt marknadsföring och relaterade ämnen (t ex kommunikationsstrategi, marknadsundersökningar, konsumentbeteende) och kunna driva dessa frågor i ett team- och projektbaserat arbete i tät dialog och samverkan med olika interna och externa roller.

Kvalifikationer

Utbildning och erfarenhet:

  • Akademisk examen, minst 3 år från högskola eller universitet i marknadsföring, kommunikation eller företagsekonomi med en fördjupning i marknadsföring.
  • Relevant erfarenhet, minst 3 år som projektledare eller marknadsförare i marknadsorganisation eller på byrå/konsultverksamhet med dokumenterat goda resultat
  • Relevant erfarenhet av att arbeta i det nya digitala kommunikationslandskapet, där det är meriterande med tydlig digital erfarenhet och kompetens.
  • Erfarenhet av insiktsbaserat och målfokuserat marknadsarbete (MROI, t ex framtagande, uppföljning av mål och KPI:er)
  • Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska
  • Mycket goda kunskaper i MS-office

 

Personliga egenskaper och lämplighet:

Förutom att dela Lisebergs värdegrund (Glädje, Säkerhet, Omtanke, Kvalitet, Kreativitet) bör följande egenskaper finnas hos personen:

  • Mycket goda teamegenskaper
  • En positiv grundinställning till allt och en utpräglad ”do´er”
  • Strukturerad, kommunikativ och involverande
  • Idérik, kreativ och drivande
  • Kvalitetsmedveten och kompromisslös, men pragmatisk när det behövs.
  • Kundfokuserad, försäljningsorienterad och kostnadsmedveten
  • Lugn, fokuserad och en naturlig förmåga att hantera press och multipla uppgifter

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej