Inaktiv platsannons

Erfaren ekonom till leverantörsreskontra med intresse för processoptimering i Gävle

Om tjänsten

Har du stor erfarenhet från leverantörsreskontraprocessen och utmanas av att driva processförbättring? Vi söker en medarbetare som har tidigare erfarenhet av att jobba med leverantörsfakturor, som vill driva förbättringsåtgärder framåt och som motiveras av att arbeta med de utmaningar som kan uppstå i olika arbetsmoment. Vi har under början av året implementerat ett nytt fakturahanteringssystem och du blir en viktig del av arbetet med att optimera och automatisera processen.

Teamet som arbetar med leverantörsreskontra, består av 9 medarbetare som på årsbasis hanterar 180 000 leverantörsfakturor i systemet Basware P2P. Det är i dagsläget stor manuell handpåläggning på varje enskild faktura. Vi lägger nu i en högre växel för ett mer automatiserat och tidsbesparande fakturaflöde. I utvecklingsarbetet framåt ser vi dig som en viktig lagspelare. Övriga arbetsuppgifter som teamet hanterar är inkomna ärenden via vårt ärendehanteringssystem samt telefonsupport, rapportering av intrastat och likviditetsprognoser, utgående betalningar samt stängning av leverantörsreskontra i månadsbokslut.

Tjänsten är placerad i Gävle och teamet ingår i BillerudKorsnäs Service Center (BKSC) som även består av ytterligare tre team – kundreskontra, redovisning & rapportering samt systemstöd. BKSC är en central funktion och servar hela koncerns bolag.

 För rätt person erbjuder vi ett arbete där du:

•        Får driva utveckling av interna arbetsrutiner inom leverantörsreskontra

•        Är med och påverkar BKSC:s utvecklingsresa

•        Får vara med och optimera och driva processförbättringar

•        Får möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet

Det allra viktigaste är vem du är som person och hur du kompletterar vårt team. Men du behöver också uppfylla några lite mer formella krav:

Vi sätter stor värde på din förmåga att på ett prestigelöst och lyhört sätt samarbeta med både medarbetare, kollegor och kunder. Det är positivt om du som person har en fallenhet för att strukturera, analysera och prioritera samt driva mindre projekt.

För mer information vänligen kontakta Emma Jäder, Team Manager Accounts Payable, på +46707951129 eller emma.jader@billerudkorsnas.com

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start 2021-06-01. Urval sker löpande, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Gävle
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej