Inaktiv platsannons

Digital Product Owner HR och Customer Service i Stockholm

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!

Vi söker dig som har förmåga att skapa magi genom att kombinera teknik, beteendevetenskap och data. OKQ8s IT och business integration division genomgår en genomgripande transformation för att öka utvecklingstakten, höja kvaliteten i våra digitala produkter och tjänster, samt öka verksamhetsnyttan för våra kunder och användare. Vi behöver nu stärka teamet ytterligare och söker då efter dig som är en visionär, handlingskraftiga och innovativ Digital Product Owner inom området HR & Customer Service.

Din roll

Du är redo att ta dig an det övergripande ansvaret för följande huvudområden:

Tillsammans med verksamheten driva innovation och digitalisering inom HR och Customer Service

Identifiera och på ett värdeskapande sätt implementera moderna tekniker så som IoT, IoB, AI och hyper automation inom ditt ansvarsområde

Aktivt agera verksamhetsnära och vara en proaktiv, strategisk partner till ansvarig för funktionerna HR & Customer Service

Ansvarig för framtagande av roadmap, backlog, business case samt effekt- och kostnadsuppföljning inom området

Som digital produktägare tar du ett end-to-end ansvar för produkterna, dess processer och komponenter, och har förmågan att granska och säkerställa att föreslagna lösningar är i linje med vår övergripande digitala strategi.

Du kommer agera i en miljö där din förmåga att skapa relationer och din förmåga att föra dialoger om tekniken är likvärdigt viktiga. Där du briljerar är i hur du leder dialogerna i gränslandet mellan teknik och verksamhet och omsätter insikter till moderna effektfulla lösningar.

Du kommer att ha en hög grad av samarbete med medarbetare inom andra avdelningar både inom IT och business integration divisionen, i resten av verksamheten samt även ha externa samarbetskontakter.

Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Stockholm eller Köpenhamn.

Kvalifikationer

Vi söker

Vi tror att du har en universitetsutbildning inom teknik, data, beteendevetenskap eller motsvarande, alternativt annan kvalificerande erfarenhet inom HR och Customer Service. Kunskap/erfarenhet av automation, data, digitalisering av processer (HR och/eller Customer Service) ses som mycket meriterande. Du har god övergripande verksamhetsutvecklings- och teknisk kompetens och erfarenhet inom minst något av områdena: transformation, digital HR, automation inom service/support.

I dina tidigare roller har du erfarenhet av agil digital produktledning samt erfarenhet av att samarbeta med interna och externa stakeholders på ett kreativt, konstruktivt och effektfullt sätt.

Som person är du driven, resultatfokuserad och lösningsorienterad och med en stor måtta grit, du håller energin uppe både i medgång och motgång. Ditt arbetssätt karaktäriseras av helhetstänkt och proaktivitet och du har förmåga att balansera att både leda och samarbeta med andra. Du besitter en mycket god kommunikativ förmåga där du fångar behov och vinner verksamhetens och människors förtroende. Vidare har du integritet och förmåga att säkerställa optimal planering och prioriteringar.

Du är engagerande, och har en god analytisk förmåga. Eftersom vi befinner oss i en förändringsfas ställer rollen höga krav på självständighet och en ”det börjar med mig inställning”.

Vi söker dig som vill vara med och transformera OKQ8 in i en digital och hållbar framtid och som vill påverka hur vi jobbar imorgon. Vi värdesätter att det ska vara roligt att gå till jobbet, därför söker vi dig som sprider en positiv energi och delar med dig av din kunskap till kollegor och övrig verksamhet.

Din ansökan

Stämmer detta in på dig? Sista ansökningsdag är 13 augusti och ansökningarna kommer börja gås igenom i samband med sista ansökningsdag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn-profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterande chef Philip Palmgren , har du frågor om processen är du välkommen att kontakta HRBP Teresia Schönberg, .

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Lån via OKQ8 Bank till rabatterade priser

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb