Inaktiv platsannons

Inköpsassistent till varumärken hem i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 22 juli 2021
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Vi erbjuder dig

Vi söker en inköpsassistent till Hem Varumärkesteamet. Som Inköpsassistent supportar du inköparen i det dagliga arbetet. Rollen som inköpsassistent innebär stort eget ansvar och i arbetet ingår bl a följande arbetsuppgifter:

  • Hantering av artikelregistrering, artikelvård och kampanjregistrering. Genom interna system och Excel.

  • Kommunikation med leverantörer.

  • Kommunikation med interna parter så som marknad, varuhusen, IT m.fl.

  • Ha insikt i inköpsarbetet och försäljning

  • Assistera inköparen vid möten med leverantörer

  • Delta i arbetet med e-handel och andra marknadsföringskampanjer.

  • Beställning och hantering av fotoprovet

Som Inköpsassistent i är du en del av ett ambitiöst team och du rapporterar till Sortimentschefen för affärsområdet hem Varumärken.

Kvalifikationer

Vi letar efter

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande

  • Meriterande med erfarenhet från inköp

  • Mycket goda kunskaper i Excel

  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi vågar säga att du strukturerad, flexibel och har mod att utmana dig själv och andra. Du trivs i en miljö där det händer mycket och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du är en administrativ stjärna och tycker det är roligt att arbeta i system och excel. Du drivs vidare av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi, genom att ha kul tillsammans, skapar förutsättningar för ett gott samarbete. Då kan vi gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du är prestigelös, affärsmässig och en god och tydlig kommunikatör. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under 12 månader. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i sept 2021. Placering är på Åhléns Servicekontor i Stockholm.

Urvalet kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej